بازدید مسئولان از مرکز آموزشی و توانبخشی اختلالات یادگیری باغملک

مدیر آموزش و پرورش باغملک به همراه جمعی از مسئولان از تنها مرکز آموزشی و توانبخشی اختلالات یادگیری باغملک بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مختار نیک مقام، مدیر آموزش و پرورش باغملک گفت: بر خلاف تصور عامه اختلالات یادگیری در دانش آموزان، به معنی ناتوانی ذهنی آنان نیست بلکه این دسته از دانش آموزان گاهی از بهره هوشی بسیار بالایی برخوردار هستند که با مراجعه به این آموزشگاه، مشکلات آموزشی و یادگیری آنان شناسایی و بهبود می‌یابد.

وی افزود: اهدای ساختمان مرکز اختلالات یادگیری که توسط همکار بازنشسته، سرکار خانم هزاروند صورت گرفت صدقه جاریه‌ای است که ضمن زنده نگهداشتن یاد برادر شهید خود، موجب حل مشکل بسیاری از خانواده‌ها و جلوگیری از تردد آنان به مرکز استان شد.

مجید احمد زاده، مدیر مرکز آموزشی شهید هزاروند بیان داشت: پذیرش دانش آموزان صرفا از مقطع ابتدایی و با معرفی نامه آموزگار و مدیر دانش آموزان صورت می‌گیرد و پس از نام نویسی دانش آموزان، تست‌های رسمی و غیر رسمی توسط درمانگران انجام می‌شود و طرح درمان برای هر دانش آموز به صورت مجزا تدوین می‌شود.

وی افزود: بیشترین مراجعه از دانش آموزان پایه دوم مقطع ابتدایی است و برنامه درمانی مبتنی بر حل مشکل توجه و تمرکز نکردن، دقت و حافظه، عدم هماهنگی حسی و حرکتی و ... طی ۱۰ تا ۳۰ جلسه برای هر دانش آموز به صورت انفرادی انجام می‌گیرد.

مدیر مرکز آموزش اختلالات یادگیری باغملک عنوان کرد: طی یک سال گذشته بیش از ۱۴۰ دانش آموز به این مرکز مراجعه کردند که از این تعداد حدود ۶۰ نفر ترخیص و ۴۰ نفر نیز در نوبت پذیرش هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار