مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان از بومی سازی بیش از ۸۵ درصد مواد اولیه شرکت فولاد خوزستان از داخل کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد کشانی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد مواد اولیه شرکت فولاد خوزستان از داخل کشور تامین و حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد نیز از خارج کشور خریداری می‌شود که از ویژگی کالا‌های استراتژیک برخوردار هستند.

وی افزود: امروز نه‌تن‌ها رکورد تولید سال گذشته را زدیم، بلکه با قرارداد‌های بسته شده تا پایان سال ۹۸ نگرانی خاصی در بحث فروش فولاد نداریم.

کشانی عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است در بخش فولادسازی شرکت از ۳.۸ میلیون تن به ۵.۲ میلیون تن افزایش تولید داشته باشیم، و سال گذشته خط تولید فولاد اسفنجی شرکت فولاد شادگان راه‌اندازی شد که تولیدات آن به‌عنوان مواد اولیه فولادسازی در شرکت فولاد خوزستان استفاده شد و امیدواریم در سال ۹۸ شاهد راه‌اندازی سایر خطوط تولید فولادسازی شادگان باشیم.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: هرقدر زنجیره‌های فولادسازی و تولید فولاد در خوزستان کامل‌تر شود میزان اشتغال در این حوزه افزایش یافته و تولیدات فولاد خوزستان نیز به مرحله اندازه‌ای می‌رسد که با آن بتوان بازار‌های جدیدی ایجاد کرد.

وی افزود: عمده گردش مالی شرکت در خوزستان بوده و همه خرید‌ها به غیر از کنسانتره سنگ‌آهن که در خارج از استان تولید می‌شود، در استان تامین می‌شوند.

کشانی ادامه داد: صنایع فولاد خوزستان سال گذشته ۷۳ درصد فولاد خود را به بیش از ۱۶ کشور دنیا صادر کرد و برای سال ۹۸ نیز تولید محصولات خاصی را برنامه‌ریزی کرده تا بتوانیم علاوه بر ایجاد ارزش‌افزوده مزیت رقابتی نیز داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ما برای برطرف کردن مشکل گروه ملی ماهانه نزدیک به ۲۵ هزار تن از محموله فولاد خوزستان را به گروه ملی ارسال می‌کنیم تا برخی از خطوط تولید آن فعال شوند.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در پایان گفت: شرکت فولاد خوزستان از نظر فروش و تولید جایگاه دوم و از نظر صادرات بزرگ‌ترین صادرکننده فولاد کشور است ونگاه فولاد خوزستان به موضوع فولادسازی شامل نگاه بومی‌سازی، درآمدزایی و تامین زنجیره‌های تولید است از این‌رو احداث تعدادی شرکت در شهر‌های اطراف اهواز را در دستور کارداریم و در حال برنامه‌ریزی آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/م

نگاهی به میزان تولید و اشتغال شرکت فولاد خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار