رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از تجهیز و نوسازی ۱۴ هزار و ۸۰۰  هکتار از زمین‌های کشاورزی استان همدان با هدف مصرف بهینه منابع آب و خاک خبر داد.

تجهیز و نوسازی ۱۴ هزار و ۸۰۰  هکتار از زمین‌های کشاورزی استان همدانمنصور رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با بیان اینکه عملیات آبخیزداری درسطح ۲۷۵ هزار هکتاراز اراضی استان در حال اجراست، گفت: در این کمک  منابع آب و خاک برای آیندگان حفظ  می شود و علاوه بر آن میزان برداشت محصول از این اراضی تا چند برابر پیش از تجهیز و نوسازی افزایش یافت.

رضوانی جلال با اشاره به ساخت و بهسازی  یک هزار و ۱۵۸ کیلومتر کانال آبرسانی اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی، احیاء و مرمت ۶۶۸   رشته  قنوات و ایجاد ۱۰  سدخاکی،  ۱۰  آب بندان،  ۱۶۲ استخر ذخیره آب  و ۱۰۷ بند انحرافی هم برای تامین بهتر آب و مصرف بهینه از منابع آبی انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی به دلیل ایجاد امنیت غذایی از مهمترین بخش‌های اقتصادی هر کشور است، ادامه  داد: امکانات زیر بنایی از مهمترین عوامل تولید است که می‌تواند نقش بسزایی در حفظ منابع پایه از جمله آب و خاک، بهره برداری  بهینه از این منابع، انسجام و یکپارچگی خدمات رسانی و کاهش هزینه‌های تولید داشته باشد.  

وی گفت: در این مدت برای حمایت از کشاورزان و کمک به آن‌ها ۷۳ شرکت تعاونی تولید روستایی در استان تشکیل شد.

انتهای پیام/ا

تجهیز و نوسازی زمین های کشاورزی استان همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.