وزیر امنیت داخلی آمریکا گفت: ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا به شدت رو به افزایش است.

هشدار مقام آمریکایی از افزایش شدید ورود مهاجران غیرقانونیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کریستن نیلسن، وزیر امنیت داخلی آمریکا گفت: ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا به شدت رو به افزایش است.

نیلسن افزود: مهاجرت غیرقانونی به راحتی از کنترل خارج می شود و امنیت عمومی و ملی را تهدید می کند. ما با یک بحران روبرو هستیم. این یک بحران دائمی و خطرناک برای مرزهای ما است. ما هر ماه شاهد ورود ده ها هزار نفر مهاجر غیرقانونی از مرزهای باز به کشورمان هستیم. ما می بینیم که قاچاقچیان انسان و مواد مخدر هر روز با بهره برداری از این افراد که به دنبال زندگی بهتر در آمریکا هستند سود زیادی را می برند. آنها این افراد را فریب می دهند و مرتکب هر جرمی از تجاوز تا بهره کشی از کودکان می شوند. آنها کالاهای غیرقانونی را وارد آمریکا می کنند.

وی تاکید کرد: از سال گذشته تاکنون پنجاه تا شصت هزار نفر از مهاجرانی را که هر ماه از مرزهای جنوبی وارد کشورمان شده اند؛ رصد کرده ایم. در ماه فوریه شاهد آن بودیم که این میزان سی درصد افزایش پیدا کرد و هفتاد و پنج هزار نفر از آنها بازداشت شدند. نهادهای امنیت مرزی هم اعلام کرده اند که با گرم شدن هوا وضع هم از این بدتر خواهد شد.

نیلسن گفت: پیش بینی ها بسیار دشوار است و حاکی از وضعیت بدی است. پیش بینی می شود که در شش ماهه نخست سال جاری مهاجران غیرقانونی زیادی را بازداشت کنیم. در حال حاضر ما در حال نزدیک شدن به آمار عبور یک میلیون مهاجر غیرقانونی در مرزهای جنوبی خود هستیم. ظرفیت ما در حال حاضر به شدت محدود است، اما این افزایش به طور کامل به ما فشار خواهد آورد. این امر واقعا یک وضعیت اضطراری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار