پورابراهیمی در دیدار با مدیرعامل ایمیدر از توافق انجام شده برای فعالسازی پهنه‌های معدنی متعلق به ایمیدرو در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نشست مشترک پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با مدیرعامل ایمیدرو و معاونان وی با حضور رئیس اتاق بازرگانی کرمان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیرکل امور اقتصادی استانداری براساس توافقات قبلی صورت گرفته با استاندار کرمان مبنی بر پیگیری مباحث معدنی استان برگزار شد.

پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این نشست مشترک با تقدیر از معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو توضیح داد: موضوعات مربوط به حوزه معدنی با توجه به ذخائر بالای آن در استان کرمان نیازمند توجه جدی دولت است.

وی بیان کرد: ۴۰ درصد از بهره برداری‌های معدنی کشور  در استان کرمان انجام میشود و این مسئله توجه بیشتر دولت به مباحث معدنی در استان کرمان را می‌طلبد.

پورابراهیمی اعلام کرد: با توجه به دعوت قبلی و مصوبات چند هفته قبل در کرمان با حضور استاندار این نشست جهت پیگیری مباحث معدنی مذکور برگزار شده است.

حسینی نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان هم گزارشی از آخرین وضعیت معادن در استان و بهره برداری از آن‌ها ارائه کرد و حضور ایمیدرو در کرمان را فرصتی برای افزایش توانمندی‌های معدنی استان دانست که باید هر چه بیشتر عملیاتی شود.

طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی استان هم  درخواست کرد، موضوعات مربوط به واگذاری پهنه‌های معدنی تعیین تکلیف شوند.

وی گفت: ما آماده هستیم کلیه تعهداتمان و توافق‌هایی که با نماینده کرمان و راور در مجلس داشتیم را اجرایی کنیم.

بنا بر این گزارش در این نشست مقرر گردید تا پهنه جدید معدنی منطقه راین – گلباف برای امر مطالعات اکتشافی در دستور کار قرار گیرد بر این اساس مقرر گردید از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت طی یک هفته آینده تیم تخصصی ایمیدرو به کرمان سفر کند و آغاز مطالعات اکتشافی در این پهنه معدنی عملیاتی شود.

همچنین مقرر شد مجموع مطالعات انجام شده در پهنه معدنی شهرستان راور که اطلاعات مربوط به ذخایر معدنی آن مشخص شده است، برنامه بهره برداری آن و یا پیشنهاد واگذاری سرمایه گذاری سریعتا اجرایی شود. در خصوص پهنه‌های معدنی دیگر در استان نیز مقرر شد تا اطلاعات مربوط به حوزه اکتشاف سازمان صنعت، معدن و تجارت و اکتشاف در ایمیدرو بر هم منطبق شده و اطلاعات آن جهت واگذاری و سرمایه گذرای بخش خصوصی ارائه شود.

کلیه محدوده‌ها و پهنه‌های معدنی هم که ذخایر آن‌ها تایید شده و غیرفعال هستند در کمترین زمان از طریق آگهی به بخش خصوصی برای فعالسازی واگذار می‌شوند.

با توجه به تکالیف قانونی در حوزه زیرساختها، هشت پروژه زیرساختی در حوزه معادن استان به ایمیدرو با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان ارائه شد و مقرر شد عملیات زیرساختی در حوزه‌های ماموریت‌های اجتماعی در مناطق انجام گیرد.
انتهای پیام/ی

واگذاری هشت پروژه زیر ساختی معدنی به ایمیدرو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار