دبیر ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی گفت: ۶۲ درصد زنان سرپرست خانوار و ۳۸ درصد افراد غیر سرپرست خانوار در حوزه مشاغل خانگی فعالیت دارند.

ثبت نام ۵۴۰ هزار نفر در سامانه مشاغل خانگیبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهناز امامداری دبیر ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی عصر امروز در جلسه این ستاد اظهار کرد:طی سال‌های ۱۳۹۵ تا بهمن ۱۳۹۷ حدود ۵۴۰ هزار نفر در سامانه مشاغل خانگی  ثبت نام کرده اند.


بیشتر بخوانید؛ ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد


وی گفت: از این تعداد ۲۱۳ هزار نفر موفق به دریافت مجوز شده‌اند و مابقی طرح‌هایی بودند که نیاز به بازنگری داشتند.

دبیر ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با بیان اینکه ۱۵۱ هزار شغل در زمینه کسب و کار‌های خانگی ایجاد شده است، گفت: امسال نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد رشد فعالیت در شبکه‌های اشتغال خانگی را داشتیم.

امامداری گفت: طی شش ماهه نخست سال ۱۳۹۷ نیز ۶۲۹ مورد بازارچه و نمایشگاه در نقاط و استان‌های مختلف در این زمینه راه‌اندازی و فعال شده است.

دبیر ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی افزود: در حوزه اشتغال خانگی بر اساس آمار‌ها ۸۲ درصد زنان و ۱۸ درصد مردان وارد کسب و کار خانگی شده‌اند و ۷۴ درصد ساکن مناطق شهری و ۲۶ درصد ساکن مناطق روستایی هستند.

امامداری ادامه داد: ۶۲ درصد زنان سرپرست خانوار و ۳۸ درصد افراد غیر سرپرست خانوار در حوزه مشاغل خانگی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه از مجموع ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلاتی که به مشاغل خانگی اختصاص یافته است، تصریح کرد: ۶۰۱ میلیارد تومان آن به بانک‌ها ابلاغ شده که ۵۳۸ میلیارد تومان از آن معادل ۶۷ درصد نیز پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه بانک‌های مسکن و توسعه تعاون تا ۱۰۰ درصد پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی داشتند، خاطرنشان کرد: بانک‌های ملی، پست بانک، رفاه و کشاورزی نیز ۵۰ تا ۷۰ درصد تسهیلات را به اشتغال خانگی اختصاص دادند.

انتهای پیام/

ثبت نام ۵۴۰ هزار نفر در سامانه مشاغل خانگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار