مدیر کل ستاد بحران استانداری کرمان گفت: میزان خسارت سیل شهرستان ریگان توسط مسئولین شهرستان برآورد و به وزارت کشور و هئیت دولت ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حبیب الله نیکزادی پناه نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی امروز در بازدید از روستا‌های سیل زده ریگان گفت:سیلی که در شهرستان ریگان جاری شد سیلی نبود که به ما خسارت وارد کند .

وی بیان داشت متاسفانه به رغم ۳ سال تذکرات ومکاتبات با آب منطقه‌ای استان در رابطه با باز نمودن مسیر رودخانه‌ها در اثر طوفان‌های شن متاسفانه این امر در ریگان تحقق نیافت واین باعث خسارات سنگین به روستا‌های ریگان شد.

نماینده شهرستان‌های بم ریگان فهرج ونرماشیر در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در پی خشکسالی ۲۲ ساله در شرق استان تمامی مسیر‌های رودخانه‌ها در این شهرستان مسدود گردید که می‌طلبید آب منطقه‌ای استان نسبت به بازگشایی مسیر این رودخانه‌ها اهتمام جدی داشته باشد.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته واعتبارات ناکافی جاده دهرضا آسفالت شد، اما سیل اخیر این جاده را به کلی نابود کرد.

نماینده شهرستان‌های بم، ریگان ،فهرج ونرماشیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منابع آب استان به وظیفه قانونی خود عمل نکرده است بیان داشت: این سیلاب به منازل مسکونی کشاورزی و زیر ساخت‌های منطقه خسارات سنگینی  وارد کرد.

نیکزادی پناه خواستار تسریع در روند رفع مشکلات اهالی سیل زده ریگان توسط ستاد بحران استانداری کرمان شد.

مدیر کل ستاد بحران استانداری کرمان در این بازدید بیان داشت: خسارت شهرستان ریگان توسط مسئولین شهرستان برآورد و به وزارت کشور و هئیت دولت ارسال شده است.

مجید سعیدی اظهار کرد: شهرستان ریگان هم اکنون از حالت بحران به حالت عادی تبدیل شده است .

وی بیان داشت با توجه به اینکه سیلاب خسارات زیادی را به این شهرستان وارد کرده است مسئولین شهرستان نسبت به ترمیم سیل بند‌های این شهرستان اقدام کنند تا در آینده شاهد چنین حوادثی در این شهرستان نباشیم.

سیلاب چند روز گذشته به ۱۲۰ روستای این شهرستان خسارت وارد کرد.

ریگان تا مرکز استان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/ی

بررسی خسارت های سیل در ریگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.