دبیر فدراسیون ووشوی جمهوری اسلامی ایران از برگزاری مسابقات ووشوی قهرمانی کشور به میزبانی کرمان طی سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمود متدین، دبیر فدراسیون ووشوی جمهوری اسلامی ایران در مجمع سالیانه هیئت ووشو استان کرمان که در هتل آسمان برگزار شد به انتخاب علی نژاد به عنوان رییس فدراسیون ووشو اشاره کرد و گفت: چند نکته در این انتخاب مطرح است، یکی اینکه، وی چهار دوره با صدر درصد آرا انتخاب شده است و دیگر اینکه در مجمع انتخاباتی سایر فدراسیون‌ها حداقل چند نفر به عنوان کاندید ریاست اعلام آمادگی می‌کند، این در حالیست که در ووشو هیچ کس جلو نیامد و این نشان می‌دهد در ۱۲ سال گذشته، فدراسیون ووشو با تمامی قدرت و برنامه ریزی که داشته، توانسته به بهترین نحو نتایج حاصله را کسب کند.

وی افزود: همدلی بین فدراسیون و اعضای مجمع از دیگر نکات مثبت است طوری که، حتی یک نفر هم مخالف حضور وی یا برنامه‌های فدراسیون نیست و این نشان از این است، فدراسیون به بهترین نحو دارد کارش را انجام می‌دهد.

متدین تصریح کرد: همه‌ی هیئت‌های استان‌ها باید بدانند این هماهنگی که بین اعضای مجمع، مربیان، ورزشکاران و ... است، می‌تواند راهگشایی برای موفقیت‌های بعدی باشد.

وی یادآور شد: استان کرمان پتانسیل خیلی خوبی دارد، قهرمانانی مثل معین حاجی زاده، مسلمی، خانم‌ها کردستانی و خراسانی از جمله‌ی وزشکاران مطرح این استان هستند که توانستند در رقابت‌های آسیایی و جهانی نتیجه کسب کنند.

دبیر فدراسیون ووشوی جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: رقابت‌های انتخابی تیم ملی ما مشکل‌تر از رقابت‌های جهانی است، چون کسی که در انتخابی شرکت می‌کند و فیکس تیم ملی می‌شود، به دلیل برنامه ریزی مناسب، و اردو‌های خوب مطمئناً در رقابت‌های آسیایی و جهانی نتیجه می‌گیرد.

متدین در بخش دیگری از سخنانش خطاب به رییس هیئت ووشوی استان کرمان گفت: بخش تالو این هیئت باید تقویت شود و مناسبت‌ترین جا برای انجام این کار، هیئت ژیمناستیک استان است.

وی افزود: برای اینکار باید جلساتی با رییس هیئت ژیمناستیک داشته باشید، کلاس‌های ژیمناستیک رصد شود و چه در بخش بانوان و چه در بخش آقایان، این برنامه ریزی صورت گیرد، چرا که کسانی که در ژیمناستیک خوب باشند، در تالو می‌توانند موفق عمل کنند.

متدین تصریح کرد: در بحث بانوان نیاز به کار بیشتر دارید، بر این اساس، مکاتبه‌ای با فدراسیون داشته باشید، تا چند تا از مربیانی که در سطح بین المللی و ملی فعالیت می‌کنند، برای آموزش در کرمان حضور یابند، همچنین برای این کار استاژ‌ها و کلاس‌های آموزشی برگزار کنید و اردو‌هایی بگذارید تا سطح ورزش بانوان ارتقاء یابد.

وی یادآور شد: این کار علاوه بر استعدادیابی، سبب ارتقاء فنی بانوان در سطوح ساندا و تالو می‌شود.

دبیر فدراسیون ووشوی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه استان کرمان پتانسیل خوبی در ورزش ووشو دارد، گفت: این استان می‌تواند با یک برنامه ریزی دقیق در بین ۵ استان برتر کشور قرار گیرد.

متدین از برگزاری مسابقات ووشوی قهرمانی کشور طی سال آینده به میزبانی استان کرمان خبر داد و افزود: با توجه به ظرفیتی که در سیرجان و کرمان وجود دارد، یک برنامه ریزی دقیق کنید تا دو تیم از بومی‌های خودتان در این رقابت‌ها حضور داشته باشند.

وی بیان داشت: تیم استان کرمان در مسابقات جوانان به میزبانی اصفهان، توانست در مجموع تیمی مقام سوم را کسب کند.

متدین به برگزاری آزمون دان ۵ و ۶ در فدراسیون اشاره و تصریح کرد: از استان کرمان سه نفر حضور داشتند و در نهایت آقای شعاعی به نمایندگی از این استان توانستند آزمون نمره قبولی را کسب کنند.

وی با اعلام اینکه هدف ما ارتقاء سطح دانش مربیان و داوران است، از مربیان و داوران خواست: در دوره‌های فدراسیون که برای بروز رسانی دانش مربیان و داوران طراحی می‌شود، شرکت داشته باشند.

متدین یادآور شد: میرحسینی از داوران خوب استان کرمان است که ما در لیگ‌های در پیش رویمان از وی دعوت می‌کنیم.

دبیر فدراسیون ووشوی جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: روزی را خواهیم دید که ما در کنار مربیان تیم ملی از استان کرمان هم نماینده‌ای داشته باشیم.

متدین گفت: فدراسیون ووشو در بحث همگانی کردن، خیلی سرمایه گذاری کرده و تمام تلاش ما این است به جز بعد قهرمانی، روی بحث همگانی کردن ووشو از طریق سبک‌ها و کمیته‌هایی که داریم، این بحث را ارتقاء دهیم.

وی از آمادگی فدراسیون برای هر گونه کمک به هیئت استان کرمان خبر داد.

وی افزود: در بحث خانه ووشو چه در سیرجان، چه کرمان و چه رفسنجان، فدراسیون ووشو تلاشش این است با وجود محدودیت‌هایی که دارد کمک‌هایی را به استان‌ها بابت تجهیز خانه ووشو داشته باشد.

متدین از ساخت تالو فیلد ساخت داخل با کیفیت مناسب خبر داد و تصریح کرد: کار خوبی که امسال انجام شد، این بود، تالو فیلدی که از چین می‌آمد و کلی هزینه بر بود، با شرکت‌های خصوصی و داخلی رایزنی کردیم و توانستیم آن را تولید کنیم که ان شاءالله تا اواخر امسال و یا اوایل سال آینده کار تولید پایان می‌یابد.

وی یادآور شد: اگر هیئتی در سراسر استان، حامی مالی پیدا کند و در حد ۵۰ تا ۶۰ میلیون آماده کند، ما هم می‌توانیم کمک کنیم تا تالو فیلد مناسبی تهیه کنند.

در پایان این مجمع با حضور متدین دبیر فدراسیون ووشو و امیری خراسانی مدیرکل ورزش و جوانان استان از قهرمانان ملی و بین المللی این رشته‌ی ورزشی تجلیل شد.

همچنین در ادامه احکام ریاست هیئت ووشوی شهرستان قلعه گنج و مسئول روابط عمومی هیئت ووشو استان کرمان به آن‌ها اعطا شد.

انتهای پیام/ب

مجمع سالیانه هیئت ووشو استان کرمان

برچسب ها: اخبار ورزشی ، ووشو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار