رویترز گزارش داد تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد برخلاف ادعای مقامات هندی پایگاه‌های شبه‌نظامیان در منطقه کشمیر پاکستان هیچ آسیبی ندیده‌ است.

تصاویر ماهواره‌ای ادعای مقامات هندی درباره انهدام مقر شبه‌نظامیان پاکستان را رد می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رویترز گزارش داد به تصاویر ماهواره‌ای دقیقی دست یافته که نشان می‌دهد برخلاف ادعای هند مقر اصلی شبه‌نظامیان در منطقه کشمیر پاکستان هیچ آسیبی ندیده است.

نیروی هوایی هند هفته گذشته مدعی شد مقر گروه‌های شبه‌نظامی پاکستان در منطقه کشمیر را منهدم کرده و شمار زیادی از آنها را به قتل رسانده است.

این تصاویر که  شرکت آمریکایی «پلَنِت لَپس»  در اختیار رویترز قرار داده چهارم مارس یعنی شش روز پس از حمله هوایی هند به محل استقرار شبه‌نظامیان، گرفته شده است.

در ۱۴ فوریه سال جاری میلادی اعضای یک گروه تروریستی حاضر در پاکستان، در هند بمب‌گذاری انجام دادند که به کشته شدن ۴۵ پرسنل نظامی این کشور منجر شد. دهلی‌نو در واکنش به این حمله، اسلام‌آباد را به حمایت و حفاظت از گروه‌های تروریستی متهم کرد. این موضوع باعث شد هواپیما‌های نیروی هوایی هند در ۲۶ فوریه با نقض حریم هوایی پاکستان، مواضع گروه‌های تروریستی را هدف قرار دهند. این رویه به بالا گرفتن تنش‌ها میان هند و پاکستان منجر شد.

مقامات ارشد هند از جمله «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند مدعی شدند که نیروی هوایی این کشور در حمله ۲۶ فوریه به تمام اهداف خود دست یافته و پایگاه‌های اصلی شبه‌نظامیان منطقه کشمیر را منهدم کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
پاکستان رو با خاک یکی کنید
آخرین اخبار