معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان گفت:: امسال بیش از صد ورزشکار استان در ترکیب تیم‌های ملی موفق به کسب مدال شده اند.

افسانه حسن نایبی معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، با اشاره به کسب بیش از صد مدال رنگارنگ ورزشکاران استان در میادین فراملی، گفت:بیشتر این مدال‌ها مربوط به رشته‌های انفرادی مانند کاراته، سنگنوردی، تکواندو، یخ نوردی و تنیس روی میز است.

حسن نایبی افزود: ۱۵ درصد مدال‌های کشورمان در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی توسط ۸ ورزشکار استان کسب شده است.

عیار ورزش استان بالا است

 وی گفت: در سال ۱۳۹۷ عملکرد ورزش قهرمانی استان، در کشور، بازی‌های آسیایی و جهانی بسیار خوب بود. تعداد ورزشکاران استان که در ترکیب تیم‌های ملی موفق به افتخار آفرینی شدند، نسبت به ادوار گذشته رشد قابل توجهی داشت.

حسن نایبی افزود: امسال شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین، نگاه مثبت و ویژه‌ای به ورزش قهرمانی داشتند و تیم‌های فوتسال، بسکتبال و والیبال در دو بخش مردان و زنان استان را تحت پوشش قرار دادند که ثمره آن عنوان سومی تیم والیبال دختران و فینالیست شدن بسکتبال تیم مردان شهرداری بود که با رسیدن به رده بندی و فینال لیگ یک والیبال و بسکتبال باشگاه‌های کشور، فصل آینده لیگ برتر را تجربه می‌کنند.

لیگ برترشرایط حرفه‌ای می‌طلبد

وی اضافه کرد: صعود تیم‌های والیبال دختران و بسکتبال مردان به لیگ برتر شرایط مالی ویژه‌ای را می‌طلبد و باید از امروز اعتبارات آن دیده شود تا تیم مناسبی جمع و در مسابقات لیگ برتر با شرایط بهتر تیم داری کرد، چرا که سطح این رقابت‌ها کاملا حرفه‌ای است و بیشتر تیم‌ها با هزینه‌های بالا وارد مسابقات می‌شوند تا هم تیم دیده شود و هم نتیجه گیری مناسبی در لیگ برتر داشته باشند.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین بیان کرد: تیم داری در لیگ برتر علاوه بر تمام اتفاقات مثبت ورزشی عاملی برای حضور ورزشکاران استان در تیم‌های ملی می‌شود و امیدوارم این شرایط همیشه پا برجا باشد و با تغییر مدیریت ها، مدیران همچنان از جامعه ورزش به ویژه رشته‌های توپی حمایت کنند.

تاثیر ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی

حسن نایبی ادامه داد: شرایطی که رشته‌های توپی و تیمی دارند، جذب بالای مخاطبین است، بافعالیت رشته‌های والیبال، بسکتبال و فوتسال خیل عظیمی از جامعه نوجوان و جوان استان به سالن شهید بابایی آمدند و این موضوع علاوه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، عاملی برای تخلیه مثبت هیجان و انرژی جوانان در سالن‌های ورزشی بود و از سوی دیگر حمایت تماشاگران و هواداران از ورزش قهرمانی افزایش یافت.

جوان گرایی زمان بر است

وی افزود: امسال ورود شهرداری در فوتسال و بسکتبال با بازیکنان جوان بود و اگر بازیکنان با تجربه بیشتری به تیم اضافه می‌شد، نتیجه مطلوب تری کسب می‌شد و تیم‌های فوتسال مردان و بسکتبال دختران هم خیلی راحت به لیگ برتر صعود می‌کردند، در بسکتبال دختران تیم استان از بازیکنان نوجوان، جوان و امید تشکیل شد و با تجربه کم به مصاف بازیکنان بزرگ‌تر از خود رفتند و توانستند به جمع چهار تیم نهایی راه یافتند.

حسن نایبی اضافه کرد: خروجی امسال تیم‌ها پشتوانه سازی رشته‌های توپی در سال آینده است چرا که می‌توانند برای حضور در لیگ برتر تیم بهتری را در سال‌های آینده روانه میدان کنند، اما اگر هیات‌ها و مسئولین شهری به دنبال کسب عنوان و سکو بودند، می‌توانستند با کمک از بازیکنان پیشکسوت و غیربومی، شرایط کسب سکو را فراهم کنند که با نگاه سرمایه گذاری و جانشین پروری، از بازیکنان بومی و جوان امسال در تیم‌های استان استفاده شد.

فوتبال نیازمند توجه بیشتر حامیان مالی

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین بیان کرد: فوتبال یکی از پرجاذبه‌ترین رشته‌های ورزشی و صعنتی در دنیا است. کاسپین و چند تیم دیگرنمایندگان استان در لیگ‌های کشوری هستند و برای داشتن یک تیم به دنبال حذف یا نبود تیم کاسپین در فوتبال استان نبوده و نیستیم، اما باید تلاش شود، تیمی بسته شود تا نتایج بهتری را کسب و هواداران بیشتری را جذب سکو‌های ورزشگاه ۱۵ هزار نفری کند.

حسن نایبی در پایان گفت: چندین بازیکن قزوینی در تیم‌های مختلف در حال فعالیت اند و باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا بازیکنان قزوینی در ترکیب تیم استان در لیگ‌های کشوری فعالیت کنند. رشته فوتبال ورزش اول در دنیا است و علاوه بر اشتغال زایی باعث رشد باشگاه‌های فوتبال می‌شود و نیاز به ورود حامیان مالی احساس می‌شود تا هم تیم داری و هم بازیکن سازی در استان صورت بگیرد و نمی‌توانیم باحذف یک رشته ورزشی، به دنبال پیشرفت ورزش‌های دیگر باشیم چرا که هر رشته‌ای مخاطب خاص خود را دارد.

انتهای پیام/چ

تیم های ورزشی استان باحمایتهای مالی پیشرفت می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.