مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از برگزاری جشن روز درختکاری در سراسر استان خبر داد.

برگزاری جشن روز درختکاری در سیستان وبلوچستانوحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: به منظور آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با اهمیت فواید درخت بر روی زندگی بشری جشن روز درخت کاری به مناسبت همین روز در مدرسه دخترانه سمیه زاهدان برگزار شد. این برنامه با هدف یک گام به سوی فرهنگ سازی و تربیت نسلی که دارای سواد محیط زیستی باشند، اجرا شد.

پورمردان با اشاره به اهمیت درختکاری در دین مبین اسلام افزود: رسول اکرم (ص) فرمودند" هر کسی که درختی بکارد و درخت میوه دهد، خداوند به اندازه میوه‌های آن درخت به او ثواب می‌دهد. " که نشان از اوج توجه اسلام به حفظ منابع طبیعی است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در پایان اظهار داشت: گسترش فرهنگ درختکاری نقش مهمی در رفع مشکلات زیست محیطی استان و کشور خواهد داشت و اجرای اینچنین برنامه‌های آموزشی در مدارس، نقش بسزایی در فرهنگ سازی و نهادینه کردن این فرهنگ در میان کودکان این سرزمین خواهد داشت و ما امیدوارم که در آینده نزدیک شاهد نسلی حافظ محیط زیست در استان باشیم

گفتنی است در پایان برنامه‌های محوری این روز دانش آموزان و مدیرکل حفاظت استان به اتفاق هیأت همراه نهال‌هایی در این مدرسه کاشتند.

انتهای پیام/ع

برگزاری جشن روز درختکاری در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار