مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از ورود سامانه سرد و بارشی به استان خبر داد و گفت: با ورود این سامانه دمای هوا در برخی مناطق استان تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی دولتی‌مهر، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند طی روزهای آینده با نفوذ سامانه ناپایدار به منطقه، استان اردبیل دستخوش تغییرات جوی و ورود سامانه بارشی خواهد شد.

وی ورود این سامانه را از عصر روز پنجشنبه دانست و گفت: تمامی مناطق استان به ویژه نواحی منتهی به استان گیلان و مناطق کوهستانی تحت تاثیر این پدیده جوی قرار می‌گیرند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: با ورود این سامانه آسمان استان از عصر فردا در بیشتر مناطق ابری به تدریج مه آلود بوده و کاهش محسوس بیشینه دما بین 7 تا 10 درجه سانتیگراد در روز جمعه پیش‌بینی می‌شود.

دولتی‌مهر از کاهش دید بر اثر مه در نواحی منتهی به استان گیلان و به ویژه فرودگاه اردبیل خبر داد و گفت: شروع بارش از بامداد روز جمعه و تداوم آن تا عصر روز جمعه خواهد بود که بارش پراکنده باران در مناطقی از شهرستان‌های بیله‌سوار، پارس آباد و اصلاندوز در انتظار است.

وی بیان کرد: بارش باران به تدریج به شکل برف در شهرستان‌های گرمی، نمین، اردبیل، نیر و کوثر رخ می‌دهد و در شهرستان‌های خلخال، مشگین‌شهر و سرعین نیز شاهد بارش برف خواهیم بود. 

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: به دلیل کاهش دید بر اثر مه و بارش برف در مناطق کوهستانی به ویژه در گردنه الماس، صایین، بودالالو، لنگان و حیران، اختلال در تردد وسائل نقلیه در این ایام دور از انتظار نیست. 

دولتی‌مهر از خروج سامانه بارشی از صبح روز شنبه هفته آینده از استان خبر داد و افزود: انتظار می‌رود مردم به هشدارهای هواشناسی توجه لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ع

بارش باران و برف در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.