عضو شورای شهر تهران گفت: بعضی از مناطق شهرداری تهران علی‌رغم ابلاغ لغو مصوبه برج باغ‌ها، پروانه ساختمانی برای باغات صادر کرده‌اند که این یک تخلف است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، افشین حبیب‌زاده عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران درباره استفساریه شهرداری درخصوص تعیین تکلیف باغات تهران اظهار کرد: 3 هزار قطعه باغ در شهر تهران باقی مانده است که حدود ۳۶۰۰ هکتار می‌شود.

وی بیان داشت: باغات تهران در حال حاضر به سه گروه تقسیم شدند و 3 سوال نیز در این خصوص دارم.

عضو شورای شهر تهران گفت: چرا زمانی که مصوبه ما در خصوص لغو برج باغات مطرح شد در تاریخ ۹ اردیبهشت ۹۷ ابلاغ شده است و در همین فاصله نیز مردم وجوهی را نیز به حساب شهرداری واریز کرده‌اند و این تخلفی است که صورت گرفته و باید بررسی شود یا خودمان این تخلفات را بررسی کنیم و یا به قوه قضاییه ارسال شود.

حبیب زاده ادامه داد: باید مشخص شود که چرا در این فاصله از مردم پول دریافت شده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: درخصوص لغو مصوبه برج باغ‌ها کم‌کاری و کوتاهی صورت گرفته است و چرا بعد از تاریخ ابلاغ باز دوباره از شهروندان برای ساخت و ساز در باغات پول گرفتند. باید مشخص شود که کدام مناطق پول گرفتند و چقدر بوده است.

وی افزود: حتی بعد از ابلاغ لغو مصوبه برج باغ‌ها پروانه نیز صادر کرده است و باغات هم اکنون دارد ساخته می‌شود.

حبیب‌زاده افزود: به نظر بنده ما اجازه نداریم مردم را به عنوان شورای شهر محکوم کنیم. گروه دومی که پرونده باغات دارند ۵۰۰ میلیارد تومان پول پرداخت کرد‌ه‌اند و ما باید در بازه زمانی کمتر از یک ماه پول این افراد را به همراه جرائم پرداخت کنیم و یا اینکه برای هر سه گروه پروانه ساخت صادر شود.

وی افزود: گروه اول دارای ۶۲ پرونده است که مبلغ ۱۷۰ میلیارد تومان پرداخت کرده‌اند، گروه دوم ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرده‌اند و گروه سوم نیز ۴۸ میلیارد تومان تاکنون پرداخت کرده‌اند که باید پول این افراد در صورتی که پروانه صادر نمی‌شود با جرائم پرداخت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار