در این خبر بخشی از صحبت‌های ملایم و وحدت‌بخش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در واکنش به فتنه‌انگیزی بنی‌صدر در دانشگاه تهران را به همراه تصاویری از آن روز مشاهده می‌کنید.

سخنان وحدت‌بخش رهبر انقلاب فردای فتنه‌انگیزی بنی‌صدر در دانشگاه تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صفحه اینستاگرامی موسوم به «درس و عبرت؛ روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره وقایع تاریخی ایران و جهان» بخشی از صحبت‌های رهبر انقلاب در واکنش به فتنه‌انگیزی ابوالحسن بنی‌صدر در دانشگاه تهران را منتشر کرد که در ادامه می‌خوانید.

۱۴ اسفند ۵۹، و در سالروز درگذشت دکتر مصدق، ابوالحسن بنی‌‌صدر رئیس جمهور وقت در دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخت. این سخنرانی که با اجتماع جمعی از هواداران او همراه بود، به میتینگی علیه مردم و یاران امام(ره) تبدیل شد. به گونه‌ای که هواداران او به ضرب و شتم مخالفان، ایجاد اغتشاش و تخریب اموال عمومی و اهانت به یاران امام، از جمله شهید مظلوم بهشتی پرداختند. بنی‌صدر در تریبون سخنرانی خود با چماقدار خواندن مخالفانش، آن‌ها را به باد توهین و استهزا گرفت.  ‌

فردای غائله، آیت‌اللّه خامنه‌ای در نماز جمعه تهران، به این واقعه تلخ واکنش نشان داد. ایشان با بیان سخنانی ملایم و وحدت‌بخش، سعی کرد ضمن اعلام مواضع جریان انقلابی، بر التهابات جامعه افزوده نشود. در ادامه متن سخنان رهبر انقلاب را می‌خوانید:

‌«اين گروهک‌ها در همين فضاى مقدس [دانشگاه تهران] دو كار انجام دادند: اوّل اين‌كه يک غوغاى مصنوعى به راه انداختند يعنى اين‌كه كسانى مى‌خواهند جلسه را خراب كنند؛ و سپس كسانى را كه از پيش نشان كرده بودند كه بايد مورد انتقام قرار بگيرند زير باران شتم و ضرب و جرح قرار دادند. بارها به آن‌ها گفته شد كه نزنيد و زدند. افراد را زندانى كردند، كارت‌ها و نام‌ها و ورقه‌هايى را به تريبون رساندند تا اسم‌هايى اعلام شود و با وجود اين‌كه مكرراً به آن‌ها توصيه شد كه شعار ندهيد، شعار دادند. به چهره‌هايى كه امام به آنها اظهار اطمينان كرده است و امت به آنان دلبسته است و آمريكا از آنان مى‌ترسد اهانت كردند. نفاقى از اين زشت‌تر و خبيث‌تر و نفرت‌انگيزتر نمى‌شود... خودشان بريدند، خودشان دوختند و خودشان به تن هركه دلشان خواست پوشاندند. خدايا! لعنت و نفرينت را بر آنان نثار كن.» ۱۵/۱۲/۱۳۵۹

مصدق

مصدق

مصدق

مصدق

مصدق

انتهای پیام/

برچسب ها: تاریخ ، رهبر انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار