کارشناس فوتبال کشورمان گفت: با توجه به ساختار و تشکیلات ضعیف نباید توقع زیادی از نمایندگان کشورمان برای موفقیت در آسیا داشته باشیم.

مسعود اقبالی کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: با توجه به مسائل کمی و کیفی از جمله ساختار و تشکیلات ضعیف نباید توقع زیادی از نمایندگان کشورمان برای  موفقیت در این رقابت‌ها را داشته باشیم. تیم فوتبال ذوب آهن بازی نسبتا بازی خوبی ارائه کرد، اما نتوانست از میزبانی خود استفاده کند و ۲ امتیاز حساس از دست داد. این تیم اصفهانی در بیرون از خانه هم با مشکلات مواجه می‌شود.

او ادامه داد: تیم استقلال در گروه مرگ حضور دارد، اما به نظرم هر ۳ نماینده کشورمان در گروه سختی قرار دارند. تیم‌های ما در آسیا بازی منطقی ارائه نکردند و از بازیکنان خارجی درجه ۲ و ۳ استفاده می‌کنند، اما حریفان آسیایی  از بازیکنان خارجی تاثیرگذار بهره می‌برند. به طور مثال مثلث خطرناک استقلال در خط حمله در مقابل تیم‌های آسیایی حرفی برای گفتن ندارند.

بازیکنان ما در حد استاندارد آسیا نیستند 

اقبالی بیان کرد: در مقایسه تیم‌های ایرانی با تیم‌های آسیایی به این نتیجه می‌رسیم که فاکتور‌های لازم در کشورمان وجود ندارد. ما از لحاظ ساختاری، تشکیلاتی و مدیریتی دچار مشکلات زیادی هستیم. بازیکنان ما در حد استاندارد آسیا نیستند و آن‌ها در مقابل حریفان آسیایی خود ضعیف هستند.

امسال پرسپولیس شرایط خوبی در آسیا ندارد 

کارشناس فوتبال بیان کرد: پرسپولیس نایب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا امسال شرایط خوبی در این رقابت‌ها ندارد و آسیب دیدگی بازیکنانش برای این تیم دردسر ساز شده است و بازیکنان جدید هم هنوز با سایر نفرات هماهنگ نشدند. تیم استقلال با وجود اینکه جوان‌تر شده است و در لیگ برتر خوب بازی می‌کند، اما در آسیا با مشکلاتی مواجه است. اگر ما سرمایه گذاری بهتری برای حضور در آسیا داشته باشیم و بازیکنان باکیفیتی به خدمت بگیریم با تیم قدرتمندی وارد این مسابقات می‌شویم.

او تصریح کرد: اگر نمایندگان کشورمان از مرحله گروهی عبور کنند در مرحله بعد با تیم‌های شرق آسیا مواجه می‌شوند و در مقابل آن تیم‌ها به مشکل می‌خورند. شاید حضور در آسیا برای فوتبال کشورمان خوب باشد و باعث مطرح شدن بازیکنان ما در سطح آسیا شود، اما در بطن فوتبال هنوز مشکلاتی داریم. بازیکنان ما مستعد هستند، اما در سطح بازیکنان آسیا نیستند. به هر حال با این وضعیت امیدی به آینده فوتبال کشورمان در آسیا نداریم.

ما باید کار بنیادی را از کودکی و نونهالی شروع کنیم 

اقبالی درباره راهکارش برای موفقیت تیم‌های ایرانی در آسیا گفت: ما باید زیرساختار‌های خود را درست کنیم و مدیران ورزشی در راس باشگاه‌های خود قرار بدهیم. همچنین تیم‌های خود را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا حمایت‌های مالی از آن‌ها صورت بگیرد. بازیکنان داخلی خوبی پرورش بدهیم و بازیکنان خوب اروپایی بگیریم. تیم‌های آسیایی بازیکنانی همانند ژاوی به خدمت می‌گیرند که به آن‌ها کمک می‌کنند، اما خارجی‌هایی که ما می‌آوریم به دردمان نمی‌خورد. ما یک استادیوم استاندارد در کشورمان نداریم. همچنین از نیرو‌های متخصص خانواده فوتبال در سطح مدیریت کلان ورزشی استفاده نمی‌کنیم. ما باید کار بنیادی از کودکی و نونهالی شروع کنیم تا ۱۰، ۱۵ سال بعد در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.


ییشتر بخوانید:

فیفا قوانین فوتبال را تغییر داد

دروازه بان اصلی پرسپولیس در آسیا مشخص شد

پرسپولیس بدون محروم در آسیا/ کامیابی نیا و مصلح به پاختاکور می‌رسند

کاروان استقلال بدون رحمتی و آنالیزو راهی قطر شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار