مایکروسافت نسخه بدون دیسک درایو ایکس باکس وان را عرضه خواهد کرد

شرکت مایکروسافت قصد عرضه کنسول جدیدی از سری ایکس باکس وان را دارد که بازی‌های آن از طریق وب دریافت می‌شوند.

مایکروسافت نسخه بدون دیسک درایو ایکس باکس وان را عرضه خواهد کردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت مایکروسافت یکی از شرکت‌های بزرگ آمریکایی بوده که فعالیت عمده آن در حوزه طراحی و ساخت نرم‌افزار است و از سال ۲۰۰۱ شروع به ساخت کنسول کرد. این شرکت پس از موفقیتی که در ساخت کنسول ایکس باکس داشت، نسخه‌های جدید‌تر این کنسول را در کنار سایر شرکت‌ها ارائه کرد. جدیدترین نسل این کنسول که ایکس باکس وان نام دارد در سال ۲۰۱۳ عرضه شد، حال مایکروسافت قصد عرضه نسخه بدون سی‌دی‌رام این کنسول را دارد.

شرکت مایکروسافت در ماه آینده نسخه بدون دیسک درایو ایکس باکس وان اس را معرفی خواهد کرد. این نسخه از کنسول ایکس باکس قبل از نمایشگاه E3 2019 ، و از ماه می‌ در سراسر جهان عرضه خواهد شد.

مایکروسافت نسخه بدون CD-ROM ایکس باکس را عرضه خواهد کرد
این کنسول شرکت مایکروسافت Xbox Maverick نام دارد که جزئیات سخت افزاری آن از ماه نوامبر منتشر شد، روی این کنسول بدون سی‌دی‌رام، بازی‌های قابل نصب وجود دارد که کاربر پس از خرید این دستگاه می‌تواند به دلخواه خود هرکدام از آن‌ها را نصب کند. همچنین با انتشار بازی‌های جدید ایکس باکس، می‌توان با بروزرسانی این کنسول و خریداری عنوان جدید بازی را دریافت و نصب کرد.

کنسول جدید مایکروسافت به دلیل نداشتن درایو Blu-ray ارزانتر از کنسول Xbox One S خواهد بود. همچنین می‌توان گفت این دستگاه برای سرویس‌هایی مانند Xbox Game Pass، که بازی‌های دیجیتالی کنسول مایکروسافت را عرضه می‌کنند، طراحی شده است.

مایکروسافت نسخه بدون CD-ROM ایکس باکس را عرضه خواهد کرد
به نظر می‌رسد مایکروسافت با ساخت این کنسول هدف رونق بخشیدن به Xbox Game Pass را داشته باشد و در حال حاضر این استور بیش از ۱۰۰ عنوان بازی را در خود جای داده است. کمپانی بزرگ مایکروسافت قبل از عرضه رسمی این کنسول، دو عنوان Sea of Thieves و Crackdown 3 را در Xbox Game Pass منتشر کرده است تا کاربران ترقیب به خرید این کنسول شوند.

همچنین مایکروسافت قصد توسعه سرویس xCloud game streaming را دارد که در این سرویس کاربران قادر خواهند بود بازی‌های کنسول ایکس باکس را در تلفن همراه و یا رایانه‌های شخصی اجرا کنند. این سرویس به جای استفاده از سخت افزار، بازی‌های ایکس باکس را روی سرور مایکروسافت اجرا خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: عنوان فورتنایت به گیمرهایش ۱۰۰ میلیون دلار جایزه می‌دهد!


انتهای پیام/

کنسول بدون CD-ROM مایکروسافت به زودی عرضه خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
amir
۱۴:۵۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
با این گرانی نمیشه قدیمی ترین کنسول ایکس باکس رو گرفت اینم اگه بیاد باید زندگی رو بفروشیم تا بتونیم بخریم متاسفم
آخرین اخبار