انتخاب فیلم‌های اکران نوروزی یکی از مهمترین چالش‌های سینما در ماه آخر سال ۹۷بود.

رویداد‌های سینمایی اسفند ماه ۹۷به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اسفند ماه سال گذشته چند جشنواره سینمایی دیگر برگزار شد که این ماه را هم با اتفاقات سینمایی مختلف همراه کرد. جشنواره فیلم صد ثانیه ای که هر سال اسفندماه به همت حوزه هنری برگزار می شود سال گذشته با حضور 119 کشور در تهران برگزار شد.

اما یکی از مهمترین رویدادهای سینمایی که هر ساله در این ماه محل مناقشات بسیار است، انتخاب فیلم های اکران نوروزی سینماهاست. این سال هم این موضوع با حاشیه های فراوانی همراه شد. ابراهیم داروغه زاده که همزمان در شورای نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و دبیری جشنواره فیلم فجر حضور دارد امسال به طور جدی پیگیر شرط حضور یا عدم حضور فیلم ها در جشنواره فجر برای گزینش آن ها به عنوان فیلم نوروزی بود که با واکنش اهالی سینما همراه شد. پس جلسه های متعدد شورای عالی اکران و سازمان سینمایی در آخر فیلم‌های سینمایی غلامرضا تختی به کارگردانی بهرام توکلی، متری شیش و نیم به کارگردانی سعید روستایی، دیدن این فیلم جرم است به کارگردانی رضا زهتابچیان، زیر نظر به کارگردانی مجید صالحی، تگزاس ۲ به کارگردانی مسعود اطیابی، زندانی‌ها به کارگردانی مسعود ده‌نمکی، ایکس لارج به کارگردانی محسن توکلی، ژن خوک به کارگردانی سعید سهیلی، چهار انگشت به کارگردانی حامد محمدی، تیغ و ترمه به کارگردانی کیومرث پوراحمد، درخونگاه به کارگردانی سیاوش اسعدی و رحمان ۱۴۰۰ به کارگردانی منوچهر هادی 12 گزینه اکران نوروزی معرفی شدند.

در ادامه به مهمترین رویدادهای سینمایی این ماه خواهیم پرداخت:

*اقدام خودسرانه برخی فیلم ها در اعلام قطعی شدن اکران نوروزی که با واکنش شورای صنفی اکران مواجه شد.

*خبر آغاز پیش تولید جدیدترین فیلم بلند سینمایی ابراهیم حاتمی کیا بود، تکذیب شد.

*هشتمین جایزه سینمایی ققنوس با تقدیر از محمدحسین مهدویان برگزار شد.

*فیلمنامه «طبقه حساس ۲» در حال نگارش است تهیه کنندگی این اثر برعهده جواد نوروزبیگی و کارگردانی آن کمال تبریزی خواهد بود و با رضا عطاران مذاکراتی شده است.

*معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، طی مراسمی از آثار برتر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با رویکرد پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی تقدیرکرد.

*داروغه زاده دبیر جشنواره فجر: هزینه جشنواره سی و هفتم فجر کمی بیشتر از سال قبل شد که هشت میلیارد و چهارصد میلیون تومان هم از اسپانسر جشنواره دریافت شد.

*برگزیدگان اسکار 2019 معرفی شدند که بیشترین جوایز سهم فیلم «کتاب سبز» شد.

سرنوشت اکران نوروزی مشخص شد و فیلم های «متری شیش و نیم» به سرگروهی آستارا، «غلامرضا تختی» به سرگروهی استقلال، «چهارانگشت» به سرگروهی زندگی، «زندانی‌ها» به سرگروهی «آزادی»، «رحمان ۱۴۰۰ » به سرگروهی «ایران»، «ژن خوک» به سرگروهی  باغ کتاب و «آهوی پیشونی سفید ۳ » به سرگروهی فرهنگ به عنوان اکران نوروز انتخاب شدند.

*محسن چاووشی برای فیلم سینمایی «ژن خوک» سعید سهیلی می‌خواند، این فیلم جزء آثاری است که در اکران نوروزی قرار دارد.

*جایزه یونسکو به فیلم سینمایی «۲۳ نفر» اعطا شد این فیلم در جشنواره ۳۷ فجر حضور داشت.

*دو نسخه‌ای شدن نمایش خانگی فیلم سینمایی «هزارپا» حاشیه‌هایی را به دنیال داشت که ابوالحسن داودی کارگردان آن توضیحاتی ارائه داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.