۱۵ برنامه مختلف به مناسبت هفته منابع طبیعی در شهرستان مهاباد برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد گفت: این برنامه‌ها شامل توزیع شش هزار اصله نهال رایگان، نهالکاری در پنج هکتار از مراتع شهرستان، کاشت یکهزار و ۵۰۰ نهال در قالب طرح احیای مراتع حاشیه معادن، توزیع آبگرمکن‌های خورشیدی و افتتاح طرح‌های آبخیزداری در روستا‌های آفان و میرسه است که با مشارکت بهره برداران در این شهرستان برگزار می‌شود. 

مجید پاتو افزود: اجرای طرح بذرکاری و بذرافشانی در ۷۰۰ هکتار از مراتع روستا‌های برهان، آفان و میرسه، برگزاری مسابقات ورزشی، سخنرانی کارشناسان منابع طبیعی قبل از خطبه‌های نماز جمعه در شهر‌های مهاباد، خلیفان و گوک تپه و حضور تشکل‌های غیر دولتی در مدارس برای ترویج فرهنگ کاشت و مراقبت از درختان در قالب درس انسان و محیط زیست از دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی در مهاباد است.

پاتو گفت: علاوه بر اختصاص نهال به مناطق شهری و روستایی، در جنگل‌های این شهرستان نیز گونه‌های بادام، بنه، گلابی وحشی، زالزالک و گونه‌های بومی منطقه کاشته خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان مهاباد اضافه کرد: برنامه‌های امسال هفته منابع طبیعی در مهاباد از امروز با کاشت نهال در پادگان تیپ ۳۶۴ پیاده شهید نصیرزاده ارتش و با حضور مسئولان و دوستداران منابع طبیعی در این شهرستان آغاز شد.

از ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه در تقویم رسمی کشور به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ج

برنامه‌های مختلف در هفته منابع طبیعی در مهاباد اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.