از ابتدای سال تاکنون ۱۴ میلیاردو ۴۰۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی از هرمزگان صادر شده است.

محمد عباسی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۴ میلیاردو ۴۰۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی از هرمزگان صادر شده است.

وی افزود: این میزان نسبت به پارسال ۱۳۶ درصد افزایش دارد.

عباسی بیشترین کالای صادراتی از هرمزگان را محصولات کشاورزی، مواد معدنی مانند سنگ آهن، گچ، چدن و فولاد اعلام کرد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت افزود: کشور‌های امارات، عمان، ویتنام و هند مقصد کالا‌های صادراتی از هرمزگان است.
وی پیش بینی کرد: میزان صادرات کالا در سال آینده ۲۰ درصد افزایش یابد.

عضو هیئت مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران نیز درجمع صادرکنندگان گفت: این صندوق به عنوان حامی و پشتیبانی کننده از صادرات کشور آماده همکاری با صادرکنندگان هرمزگانی است.

سید آرش شهرآئینی افزود: بزودی با معرفی شرکتی از سازمان صمت هرمزگان کارگزاری آن در بندرعباس ایجاد می‌شود تا خدمات این صندوق با سهولت بیشتر در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد.
وی گفت: عضو هیئت مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران افزود: ارائه پوشش بیمه‌ای برای کالا‌های صادراتی، اعطای تسهیلات، معرفی به بانک‌های عامل و اعتبارسنجی صادرکنندگان از خدمات این صندوق در کشور است.
عضو هیئت مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران افزود: اکنون منابع مالی صندوق ضمانت صادرات ایران ۳ هزار میلیارد تومان است.
سید آرش شهرآئینی گفت: پوشش‌های بیمه‌ای این صندوق برای صادرکنندگان امسال به دو میلیاردو ۴۰۰ میلیون دلار رسید که این میزان ۷۰ درصد بیشتر از پارسال است.
وی علت این افزایش را رفع خطرپذیری صادرکنندگان از صادرات کالا‌های خود در شرایط تحریم اعلام کرد.
سید آرش شهرآئینی گفت: برنامه ریزی می‌شود با همکاری بیشتر با صادرکنندگان هرمزگانی میزان صادرات از این استان در سال آینده بیشتر شود.
عضو هیئت مدیره صندوق ضمانت از صادرات ایران گفت: اکنون بیش از ۱۰ هزار صادرکننده در کشور فعالیت می‌کنند.
وی گفت: صندوق ضمانت از صادرات ایران فعالیت خود را از سال ۵۲ در کشور آغاز کرد و در ۱۰ سال گذشته ۱۶ میلیارد دلار از کالا‌های صادراتی را زیر پوشش بیمه‌ای خود قرار داده است.
انتهای پیام/ز


صادرات ۱۴ میلیارد دلاری کالا‌های غیر نفتی از هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.