نخستین دوره پیکار‌های بین‌المللی کاراته، ۱۶ و ۱۷ اسفند جاری به میزبانی کرمان در سالن کارگران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد امیری، رییس هیئت کاراته استان کرمان امشب در نشستی خبری با اصحاب رسانه به برگزاری نخستین دوره پیکار‌های بین المللی کاراته به میزبانی کرمان اشاره کرد و گفت: این رقابت‌ها ۱۶ و ۱۷ اسفند جاری در دو بخش دختران و پسران در سالن کارگران کرمان برگزار می شود.

کاراته کرمان میزبان بزرگترین رویداد ورزشی کشور

وی با اعلام اینکه این مسابقات به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با نام، یاد و خاطر شهدا و در راستای گرامیداشت کنگره بزرگداشت ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان برگزار می شود، افزود: هزار ورزشکار از استان‌های سراسر کشور و ۸۰ ورزشکار از کشور‌های آذربایجان، عمان، عراق و افغانستان در رده‌های نونهال، نوجوان، جوان و امید در این دوره از مسابقات حضور دارند.

امیری ضمن قدردانی از مدیرکل ورزش و جوانان، تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان سنگ تمام گذاشتند و واقعا دست ما را در این رویداد گرفتند.
وی با اعلام اینکه این رقابت‌ها با حضور تمام سبک‌های کنترلی برگزار می‌شوند، یادآور شد: برای نخستین بار در تاریخچه‌ی کاراته استان کرمان است که چنین رویداد بزرگی استارت می‌خورد.

کاراته کرمان میزبان بزرگترین رویداد ورزشی کشوررییس هیئت کاراته استان کرمان بیان داشت: آنچه که ما را راغب کرد تا بار دیگر میزبانی بگیریم، دو مقوله‌ی بسیار مهم بود، یکی اینکه وامدار شهدا هستیم، آنچه که امروز به وضوع در جامعه می‌بینیم، این است، آسایش، رفاه و این امنیت از خونیست که برای پایداری و سربلندی کشورمان ریخته شده است.
امیری افزود: شهدا در واقع، قهرمانان واقعی ما در صحنه‌ی کشور، جهان و معرف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با اعلام اینکه به منظور پاسداشت حرمت خون شهیدان و برای ارج نهادن به مقام شامخ آن‌ها این رقابت‌ها برگزار می‌شوند، تصریح کرد: این مسابقات را متبرک کردیم با نام شهدا و مطمئن هستیم شهدا ما را کمک خواهند کرد تا مسابقات به بهترین نحو ممکن انجام شود.
امیری به بیان اهمیت مسابقات بین المللی پرداخت و گفت: دیدمان این است با این استارتی که برای مسابقات بین المللی زده ایم، بتوانیم سالیان سال این رویداد را حفظ کنیم و با کشور‌های معتبر و صاحب نام کاراته و کشور‌هایی که بتوانند به ما در رابطه با شناساندن کاراته‌ی کرمان به کشور‌های دیگر و حتی جهان کمک کنند، ارتباط برقرار کنیم چرا که کاراته استان کرمان پویاست و این قابلیت را دارد.

وی نگاه به مقوله‌ی همگانی این رشته ورزشی را از سایر اهداف برگزاری این رقابت‌ها عنوان کرد و افزود: برای اینکه خانواده‌ها جذب این ورزش شوند، چه کاری بهتر از این است که چنین رویدادی را برگزار کنیم تا بیایند و در کنار فرزندانشان نظاره گر این رویداد باشند.
امیری با اعلام اینکه فردا چهارشنبه ۱۵ اسفند جاری کشور عمان ورودش را به ما اعلام می‌کند، تصریح کرد: بقیه‌ی کشور‌ها اعلام آمادگی کرده اند.
وی یادآور شد: موضوعات اسکان، غذا و مدیریت برگزاری طی انجام چندین جلسه‌ی هماهنگی مشخص شده و در این زمینه نشست‌های متعددی با مدیرکل و معاونان وی برگزار و راهکار‌ها برای باشکوه‌تر برگزار کردن بررسی شده است.

کاراته کرمان میزبان بزرگترین رویداد ورزشی کشوررییس هیئت کاراته استان کرمان بیان داشت: مراسم افتتاحیه‌ی این رقابت‌ها در بخش دختران، روز پنج شنبه ساعت ۱۱ صبح و پسران روز جمعه ساعت ۱۱ صبح با حضور مسئولان عالی رتبه‌ی استان و فدراسیون استارت خواهد خورد.
امیری گفت: در حال حاضر دعوت نامه‌ها و پوستر‌ها به استان‌های کشور ارسال شده، با توجه به اینکه بحث همگانی کاراته هم مطرح هست، برنامه‌هایی را تدارک دیده ایم که در خلال برگزاری رقابت‌ها انجام شوند تا خانواده‌ها را جذب ورزش کاراته کنیم تا به تبع آن، آن‌ها نیز فرزندانشان را وارد کاراته کنند.

وی با بیان اینکه تیم‌هایی که وارد می‌شوند، مربی و داور همراهشان هست، افزود: ما داوران ملی، آسیایی و جهانی را در دعوت اولیه مان دیده ایم و تلاش کرده ایم داورانی که حضور می‌یابند، بار فنی بالایی داشته باشند، چرا که سطح مسابقات بالاست.
امیری به بازخورد مثبت میزبانی کرمان در رقابت‌های کاراته وان اشاره و تصریح کرد: طی برگزاری مسابقات کاراته وان که چند ماه قبل میزبانی داشتیم، ۷ نفر در دو بخش کاتا و کومیته به اردوی تیم ملی دعوت شدند.
وی یادآور شد: در رقابت‌های انتخابی تیم‌های کاتا و کومیته که فدراسیون برگزار کرد، نیز ۳ کرمانی به عضویت فیکس تیم ملی درآمدند.
رییس هیئت کاراته استان کرمان، ارتقاء سطح کاراته استان را یکی دیگر از مزایای این میزبانی اعلام کرد و گفت: بازخورد این رقابت ها برای بار فنی و کاراته‌ی ما بسیار مهم است.

امیری افزود: در همین راستا نیز، توانستیم ۱۰ داور آسیایی را به فدراسیون معرفی کنیم.وی به بیان جایگاه هیئت کاراته استان کرمان در کشور پرداخت و تصریح کرد: هم اکنون کاراته استان کرمان جزو سه استان برتر کشور است.
وی یادآور شد: ما بیشترین مربی تیم ملی و بیشترین داور جهانی را بعد از تهران داریم و این‌ها نشان می‌دهد، کاراته کرمان پویا و روبه رشد است.

کاراته کرمان میزبان بزرگترین رویداد ورزشی کشورهادی نخعی، رییس کمیته روابط عمومی هیئت کاراته استان کرمان نیز گفت: نخستین میزبانی کرمان مربوط به مسابقات کاراته وان بود که بر اساس بازخورد‌هایی که در سراسر کشور داشتیم و تشکر‌هایی که از سوی فدراسیون اعلام شد، نشان داد مسابقات خوب برگزار شده است.
وی افزود: اکنون دومین سری رقابت هاییست که میزبان می‌شویم، البته این بار بزگتر و با نام مسابقات بین المللی کرمان است.
نخعی این رویداد را یکی از بزرگترین رویداد‌های ورزش کاراته در سال ۹۷ عنوان و تصریح کرد: این مسابقات یکی از برند‌های فدراسیون کاراته است که روی آن مانور می‌دهد.
وی یادآور شد: پوسترها، کارت‌های دعوت، احکام، آی دی کارت‌ها و ... را با یک هویت سازی مشترک مانند مسابقات کاراته وان شروع کردیم، سپس آن را توسعه و معرفی کردیم که امشب برای رسانه‌ها رونمایی می‌شود.


مهدی محمدی، مسئول برگزاری مسابقات و دبیر کمیته فنی کاراته استان هم گفت: مسابقات در دو بخش دختران و پسران برگزار می‌شوند که در این رقابت‌ها از ۸ سال تا رده‌ی امید حضور دارند.
وی افزود: رقابت‌ها در دو رشته‌ی کاتا و کومیته انجام می‌شوند که در بخش کاتا به صورت تیمی و انفرادی و در بخش کومیته به صورت انفرادی پیگیری می‌شوند.

محمدی تصریح کرد: مسابقات در سالن کارگران کرمان و در ۵ تاتامی برگزار می‌شود.
وی به امتیازات این رقابت‌های بین المللی اشاره کرد و یادآور شد: همه‌ی تورنمنت‌هایی که از فدراسیون مجوز داشته باشند و در برنامه‌ی سالانه فدراسیون جمهوری اسلامی ایران نیز باشند، در رنکینگ داخلی کاراته مورد قبول هستند و ورزشکاران امتیاز می‌گیرند.
محمدی به وضعیت کاراته استان کرمان در بین استان‌های کشور پرداخت و بیان داشت: کاراته استان کرمان در کشور به ویژه در بخش کاتا تعیین کننده است و حرف اول را در ایران می‌زند.

کاراته کرمان میزبان بزرگترین رویداد ورزشی کشوروی افزود: در حال حاضر، مسابقاتی که ما در استان کرمان برگزار می‌کنیم، با رقابت‌های قهرمانی کشور برابری می‌کند.
محمدی تصریح کرد: امروز فدراسیون به دلیل داشتن همین موقعیتی که از لحاظ فنی در کشور داریم، اجازه‌ی برگزاری چنین رقابتی را داد.
دبیر کمیته فنی کاراته استان از رسانه‌ها خواست: بخش همگانی این رقابت‌ها را بیشتر رسانه‌ای کنند، چرا که برای کاراته در دنیا اینقدر زحمت کشیده شده که توانسته در المپیک جای خودش را پیدا کند.

محمدی پیش بینی کرد: در المپیک ۲۰۲۰، نماینده‌ای از استان کرمان خواهیم داشت.
وی از برنامه ریزی هیئت کاراته استان برای المپیک ۲۰۲۴ و المپیک جوانان خبر داد و گفت: برای این رخداد‌ها برنامه داریم.
انتهای پیام/ب

نشست خبری رییس هیئت کاراته استان کرمان درباره پیکار‌های بین‌المللی کاراته

برچسب ها: اخبار ورزشی ، کاراته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار