استاندار فارس گفت: اقتصاد آینده دنیا اقتصاد دانش بنیان است و برای تحقق این اقتصاد باید الزامات و پیش نیاز‌های آن را ایجاد کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت اله رحیمی استاندار فارس در جلسه شورای اداری استان که با حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، با بیان این که حرکت به سوی اقتصاد دانش بنیان در این استان پی ریزی شده است، اظهارداشت: باید روند تحقق اقتصاد دانش بنیان در فارس حفظ و تقویت شود.

وی افزود: برداشت از بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری ارائه شده این است که حتما باید به سوی اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم.

رحیمی با تاکید بر این که وجود نیاز و احساس نیاز اساسی‌ترین لازمه حرکت به سوی اقتصاد دانش بنیان است، افزود: احساس نیاز بر اثر اعمال تحریم‌ها موجب احساس تکلیف می‌شود تا مسیر دانش بنیان شدن را با سرعت بیشتری طی کنیم.

استاندار فارس استفاده از نیروی جوان را از دیگر الزامات تحقق اقتصاد دانش بنیان برشمرد و گفت: جوانان دارای خلاقیت و اندیشه والا، انگیزه و تحصیلات عالیه هستند و هر چه بیشتر از این ظرفیت استفاده کنیم بهره دهی بالاتری پیدا می‌کنند.

رحیمی وجود دانشگاه‌های معتبر را از دیگر اقتضائات اقتصاد دانش بنیان دانست و ادامه داد: فارس از نظر پیش نیاز‌های تحقق اقتصاد دانش بنیان غنی است و هم دانشگاه‌های معتبر، هم احساس نیاز و هم نیروی جوان و تحصیل کرده فراوانی در اختیار دارد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که تحقق اقتصاد دانش بنیان موجب توجه به نیروی انسانی و ایده‌های خلاقانه و نوآورانه در تولید می‌شود، گفت: در شرایط اقتصاد دانش بنیان فناوری‌های برتر و نگاه به صادرات رونق می‌گیرد و سهم تولیدات دانش بنیان در تولید ناخالص ملی افزایش می‌یابد.

وی افزایش بهره وری، مقاومت در برابر نوسانات اقتصادی و استقلال سیاسی را از دیگر نتایج تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و ادامه داد: نگاه به آینده پژوهی، پویایی مدیریت و افزایش تعداد ابداعات و اختراعات از دیگر پیامد‌های اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

استاندار فارس تصریح کرد: نتایح ارزشمند اقتصادمقاومتی موجب می‌شود که همه مردم و مسئولین خواستار حرکت به سوی تحقق آن شوند و برای این منظور باید با تهیه نقشه راه در این مسیر تلاش کنیم.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار