اقلام امداد و نجات و تجهیزات سالن مدیریت بحران فرمانداری‌های سراسر خوزستان به ارزش بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به مدیران مدیریت بحران شهرستان‌ها تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیامرث حاجی زده، مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در حاشیه آیین توزیع اقلام امداد و نجات و تجهیزات سالن مدیریت بحران فرمانداری‌های سطح استان گفت: باتوجه به تأکید استاندار خوزستان، یکی از اهداف ستاد مدیریت بحران خوزستان ترویج مقوله پیش‌بینی و پیشگیری است.

وی با اشاره به بحران‌های متعدد در سطح استان خوزستان، افزود: در گذشته نیز توجه شایسته‌ای به برخی زیرساخت‌ها در سطح استان نشده، لذا در حال حاضر باید توجه و آمادگی در زمینه پیشگیری و پیش‌بینی بحران‌های متعدد زیست محیطی مضاعف باشد.

حاجی زاده بیان داشت: برای پیش‌گیری و پیش‌بینی به ۲ بخش سخت‌افزازی و نرم‌افزاری شامل آموزش و آگاهی بخشی بیشتر باید توجه کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان اظهار کرد: مسئولان و متولیان مدیریت بحران و جامعه هدف برای مقابله با بحران‌ها در ۲ مقطع هنگام وقوع بحران و بعد از ایجاد بحران باید آموزش دیده شوند.

این مقام مسئول با اشاره به راه اندازی سالن مانیتورینگ مدیریت بحران استان خوزستان اذعان داشت: در چندین مرحله برنامه ریزی شده تا سالن‌های چند منظوره مدیریت بحران شامل ۱۳ سالن که در گذشته احداث، اما رهاسازی شده بود، به چرخه استفاده بازگردانده شد.

وی با اشاره به اینکه برای سومین مرحله اقلام امداد و نجات و تجهیزات سالن مدیریت بحران توزیع می‌شوند، تصریح کرد: از جمله اقلام مهم در توزیع برای پیشگیری و رصد، راه اندازی اتاق کنترل و مانیتورینگ بحران فرمانداری‌های شهرستان‌ها است که امروز سیستم ویدئو وال آماده و تحویل مدیران بحران شهرستان‌ها داده شد.

کیامرث حاجی زاده گفت: اقلام دیگری نظیر کپسول‌های اتفاق حریق، موتور‌های برق اضطراری، کپسول‌های اکسیژن، اقلام امداد و نجات کوهستان توزیع شد و برای ۴ شهرستان درگیر سیل قایق‌هایی با موتور یاما‌های ۸۵ توزیع شد.

وی با اشاره به تهیه اقلام امداد و نجات و تجهیزات سالن مدیریت بحران فرمانداری‌های سطح استان خوزستان با ارزش بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال، خاطرنشان کرد: انتظار داریم تجهیزات سالن‌های کامل و در حوادث مختلف از آمادگی لازم برخوردار باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان افزود: با همکاری سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان خوزستان توانستیم ۷ سالن جدید چند منظوره برای ۷ شهرستان تأمین اعتبار شود. ۴ مورد کلنگ زنی و ۳ مورد در مرحله مناقصه هستند.

انتهای پیام/گ

تجهیز سالن‌های مدیریت بحران شهر‌های خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.