رییس مرکز فن بازار ملی ایران گفت: گلستان نوزدهمین استان فن بازار منطقه‌ای است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، اکبر قنبرپور گفت: گلستان نوزدهمین استانی است که فن بازار منطقه‌ای در آن راه اندازی شده و پس از گلستان آذربایجان شرقی بیستمین استانی است که فن بازار در آن راه اندازی می‌شود.

قنبرپور با بیان اینکه توسعه بازار یکی از ماموریت‌های اصلی ما است، افزود: ۴۵ پروژه با سرمایه‎گذاری ۱۵۱ میلیارد تومان در مراکز فن بازار کشور راه اندازی شده است.

وی افزود: در حال حاضر فن بازار ملی ۱۱ هزار و ۵۳۲ نفر و سه هزار و ۹۶۴ شرکت عضو این فن بازار هستند و ۱۳ هزار و ۵۷۲ محصول ‎تک‎ در کشور تولید می‌شود.

وی ادامه داد:کم توجهی به ظرفیت فراوان کشور‌های همسایه در پذیرفتن ایده‌ها و محصولات نوین کشورمان نقطه ضعف بازار فناوری در مسیر رونق و توسعه است.

وی افزود: در واقع فن بازار یک بنگاه معاملات فناوری است که با ایفای نقش واسطه اطلاعاتی و حقوقی وظیفه نزدیک کردن طرف‌های عرضه و تقاضا در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته را برعهده دارد.

قنبرپور ادامه داد: بازار فناوری در کشور چیزی است که طی این سال‌ها از آن غفلت کرده ایم و باید بیشتر به آن بپردازیم.

وی افزود: کشور‌های همسایه ایران در حوزه فناوری ضعیف هستند و ما می‌توانیم از سال دوم راه اندازی فن بازار در گلستان فناوری‌های خود را به کشور‌های همسایه از جمله ترکمنستان معرفی کنیم و یا حتی دفتر نمایندگی تاسیس کنیم.

انتهای پیام/ح
 


گلستان در فن بازار منطقه‌ای رتبه نوزدهم را داراست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.