رئیس اتحادیه فروشندگان ورزشی با بیان اینکه هم اکنون ۷۰ درصد لوازم ورزش وارداتی است گفت: بازار لوازم ورزشی رونق چندانی ندارد.

مرتضی حق پرست رئیس اتحادیه فروشندگان ورزشی در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هم اکنون ۷۰ درصد لوازم ورزش وارداتی است گفت:به دلیل شرایط قیمت ارز، بازار لوازم ورزشی رونق چندانی ندارد.

وی با اشاره به اینکه قیمت واردات بعضی وسایل ورزشی گران شده است اظهار کرد: دلایل این امر را می‌توان به تحریم‌ها و نوسانات نرخ ارز نسبت داد.


بیشتر بخوانید: سهم ۳۰ درصدی "تولید ملی" در بازار لوازم ورزشی/مالیات دست و پاگیر تولیدکنندگان شد 


رئیس اتحادیه فروشندگان ورزشی تصریح کرد: تولید داخلی در بازار لوازم ورزشی محدود است چرا که مواد اولیه آن بسیار محدود بوده و فروش چندانی هم در این بازار صورت نمی‌گیرد.

به گفته حق پرست، دولت می‌تواند واردات مواد اولیه را با نرخ دولتی در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.

رئیس اتحادیه فروشندگان ورزشی با بیان اینکه بسیاری از برند‌ها در حال انصراف و تعطیلی هستند گفت: بسیاری از این برند‌ها جوازشان باطل شده و اجازه ورود جنس به بازار را ندارند.

حق پرست در ادامه بیان کرد: در شرایط رکود، گرانی محصولات ورزشی و تحمیل شوک‌های ناگهانی به قیمت اقلام اینچنینی، مزید بر علت شده تا شرایط و دور نمای درخشان و دلگرم کننده‌ای برای این بازار متصور نباشیم و به طور قطع، تصورات غیر از این، دور از واقعیت خواهد بود.

وی تصریح کرد: در سالیان نه چندان دور گذشته، کفش ورزشی ایرانی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بود و به نوعی در زمره کشور‌های صادرکننده به شمار می‌رفت، اما امروز شاهد واردات کفش ورزشی هستیم که این عقب گرد و پس رفت برای اقتصاد کشوری که استراتژی آن حمایت از تولید داخلی است، رخداد مثبت و سازنده‌ای به نظر نمی‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان ورزشی در پایان گفت: امیدواریم بازار لوازم ورزشی بتواند به رونق و توسعه تولیدات داخلی دست پیدا کند.

انتهای پیام/

تولید داخلی در بازار لوازم ورزشی محدود است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار