رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: قیمت خودروهای داخلی نسبت به هفته گذشته کاهش ۱ تا ۷ میلیون تومانی را تجربه کرده است.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه روند افزایشی قیمت خودرو‌ متوقف شده است گفت: قیمت خودروها نسبت به هفته گذشته کاهش بین ۱ تا ۷ میلیون تومانی را تجربه کرده است.

وی با اشاره به اینکه هیجانات بازار خودرو فروکش کرده است اظهار کرد: قیمت خودرو‌های داخلی و وارداتی در بازار کاهش یافته و عرضه در بازار بهتر شده است.


بیشتر بخوانید: کمبود عرضه خودرو باعث آشفتگی بازار شده است 


موتمنی با بیان اینکه نرخ خودرو‌های داخلی نسبت به هفته گذشته بین ۱ تا ۷ میلیون کاهش یافته است تصریح کرد: زمانی که قیمت خودرو‌های داخلی در بازار کاهش یابد به تبع می‌تواند در روند بازار خودرو‌های وارداتی هم تاثیر گذار باشد.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو، با افزایش عرضه درصورت کاهش قیمت پایه از سوی خودروسازان، قیمت بازار نیز کاهش می‌یابد.

موتمنی تصریح کرد: خودرو‌های وارداتی همانند سانتافه ۲۳ میلیون، سراتو، مزدا و هایما نیز نسبت به هفته گذشته بطور میانگین ۱۵ میلیون کاهش قیمت داشته اند.

وی در ادامه از وضع قیمت خودروها نسبت به هفته گذشته خبر داد و گفت: سمند ال ایکس از ۸۵ به ۷۸ میلیون، پژو ۴۰۵ ال ایکس از ۸۳ به ۷۴ میلیون، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۸۳ به ۷۹ میلیون، پژو ۲۰۶ تیپ ۵، از ۹۵ میلیون به ۹۲ میلیون و ۵۰۰ هزار، پژو ۲۰۰۸ از ۱۸۵ به ۱۷۵ میلیون و مزدا ۳ از ۳۴۰ به ۳۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

موتمنی با بیان اینکه تمام تلاش برآن است که بازار خودرو بتواند به ثبات قیمت برسد تصریح کرد: در ماه‌های اخیر بسیاری از همکاران ما اصلا خرید و فروش و معامله‌ای نداشتند و بازار خرید و فروش خودرو‌های دست دوم هم اصلا رونقی ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در پایان گفت: برخی فعالان بازار عرضه قطره چکانی خودرو از سوی خودروسازان یا حتی توقف عرضه در برخی خودرو‌ها را عامل اصلی افزایش قیمت‌ها در بازار می‌دانند.

انتهای پیام/

افزایش عرضه، بازار خودرو را به ثبات قیمت می رساند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
دوستان عزیز کمبود عرضه،، مشکل نیست،مشکل احتکاره چرا خودرو تولید فروردین 97هنوز صفره،،،اصلا چرا خودرو تولید داخلی باید صفر خریدو فروش بشه،چرا ممنوع نمیکنم پلاک کردن وسند زدن،تا دست دلالها قطع بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
قیمتها مسخره است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
مردم شمار را به خدا نخرید
Russian Federation
sahin
۰۸:۱۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
با سوار شدن به امواج سکه و دلار سونامی گرانی را راه انداختند
United Arab Emirates
عباس گودرزی
۲۲:۰۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
سلام دنیا یک باز ی و بازیچه بیشتر نیست عده ای فکر می کنند که اگر از خون مردم تغذیه کردند برای آنها گوار خواهد بود نمی دانند که آتش می بلعند . اگر اصل دین رعایت شود (عدالت )یک مکانیک می تواند نرخ تولید و فروش هر خودرویی را که وزرا یا دکترین نمی توانند تعیین کنند محاسبه و شفاف سازی نماید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
پژو پارس ۳۸ میلیون تومنی شده ۸۰ میلیون تومن
آخرین اخبار