دو پایگاه «گرین پیس» و «ایر ویژوآل» در بررسی‌های خود فهرست آلوده‌ترین شهر‌های جهان در سال گذشته میلادی را اعلام کردند.

به گزارش کافه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان، نتایج یک گزارش نشان می‌دهد از ۳۰ شهر آلوده جهان در سال ۲۰۱۸، ۲۲ شهر در هند هستند. همچنین ۷ شهر هند در میان ۱۰ شهر آلوده جهان قرار دارند.

مطالعات مشترک پایگاه‌های گرین پیس (Greenpeace) و ایر ویژوآل (AirVisual) از ۳۰۹۵ شهر در ۷۳ کشور جهان نشان می‌دهد شهر‌های هندی از لحاظ آلودگی هوا در سال گذشته میلادی از شهر‌های چینی [که سال ۲۰۱۷ رکورد آلوده‌ترین شهرها را به خود اختصاص داده بودند] سبقت گرفته‌اند.

کدام شهر رکورد آلوده‌ترین هوا را در سال ۲۰۱۸ ثبت کرد؟

بر این اساس، شهر «گوروگرام» در حومه دهلی‌نو، پایتخت هند، آلوده‌ترین هوا را دارد و شاخص آلودگی آن ۳ برابر استاندارد آژانس محافظت محیط‌زیست است. همچنین این میزان از آلودگی هوا در اغلب روز‌های سال پایدار است و همواره هوای این شهر را در حالت هشدار نگه می‌دارد.

کدام شهر رکورد آلوده‌ترین هوا را در سال ۲۰۱۸ ثبت کرد؟

شهر‌های قاضی آباد، فرید آباد، بیوادی، نویدا، پاتنا، و لاکنا از دیگر شهر‌های هند هستند که در میان ۱۰ شهر آلوده جهان قرار دارند. شهر فیصل آباد در پاکستان سومین شهر آلوده این فهرست است. همچنین شهر هوتان در چین در جایگاه هشتم آلوده‌ترین شهر‌های جهان در سال ۲۰۱۸ قرار دارد؛ بنابر این گزارش، پس از هند، شهر‌های چین در میان آلوده‌ترین شهر‌های جهان در سال گذشته میلادی قرار دارند. پاکستان و بنگلادش نیز تعدادی از شهر‌های آلوده جهان را در خود جای داده اند.

در آمار‌های شاخص جهانی پیش‌بینی شده است آلودگی هوا در سال ۲۰۱۹ به مرگ بیش از ۷ میلیون نفر در سراسر جهان منجر شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلودگی هوا ، هند ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۰۸:۳۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
حتما اهواز جزء 10 شهر پاکیزه جهانه ؟
آخرین اخبار