معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کردستان از تولید ۵۲۳ تخته فرش به میزان هزار و ۳۰۰ متر در ۱۱ ماهه نخست امسال توسط مددجویان کردستانی خبرداد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد استان کردستان فرشید جهان بین با بیان اینکه مددجویان این نهاد در کمک به افزایش تولیدات حوزه صنایع دستی این استان مؤثر بوده‌اند، گفت: فعالیت افراد تحت حمایت در زمینه فرش بافی یکی از ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود در بین خانوار‌های تحت حمایت است که منجر به تولید ۵۲۳ تخته فرش به میزان هزار و ۳۰۰ متر در ۱۱ ماهه نخست امسال شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر تولیدات در زمینه فرش، تابلو فرش و گلیم بافی بوده و ارزش این تولیدات یک میلیارد تومان برآورد شده است، افزود: کمیته امداد کردستان ۱۰۱ فقره تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به مبلغ ۵۴۶ میلیون تومان برای ایجاد دارقالی به مددجویان تحت حمایت پرداخت کرده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کردستان ادامه داد: کمک به فروش و بازاریابی فرش‌های تولیدی از دیگر فعالیت‌های حوزه اشتغال و خودکفایی این نهاد است که در این جهت امسال ۳۳۱ تخته فرش مددجویان به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان به فروش رسیده است.

جهان بین با اشاره به اینکه در کنار پرداخت تسهیلات به این افراد با معرفی یکی از بانوان کارشناس فرش بافی به هر شخص بر کیفیت محصولات تولیدی نظارت می‌شود، یادآور شد: تعداد سه هزار بازدید طی امسال از طرح‌های فرش بافی مددجویان صورت گرفته که ضمن ارائه نقشه مطلوب باقابلیت فروش مناسب در بازار، آموزش لازم جهت جلوگیری از ایرادات احتمالی، کجی‌ها و نقایص فرش‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: اشتغال ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.