این روز‌ها لواسان تنها به واسطه لاکچری بودن در صدر خبر‌ها نیست؛ تخریب ویلای دختر وزیر سابق در این منطقه، بار دیگر لواسان را در کانون توجه قرار داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، لواسان سال هاست شباهتی به ده ندارد. اینجا حالا منطقه‌ای که تقریبا بیشتر افراد سرشناس شهر و کشور در آن ویلا‌های لوکس و باغ‌های بزرگ دارند.

پاتوقی برای آقازاده ها و بچه پولدارها / لاکچری‌ترین منطقه ایران کجاست؟


بیشتربخوانید: ماجرای پرحاشیه ویلای لواسان سرلشکر« فیروزآبادی» چیست؟


لواسانات چند سالی است که به دلیل تخلفات همین افراد معروف که بیشتر سیاسیون و منسوبان آن‌ها را شامل می‌شود، بر سر زبان‌ها افتاده و سبب شده تا فعالان اجتماعی و همچنین مدافعان حقوق شهروندان بر وجود فاصله طبقاتی فراوان در این محدوده با سایر نقاط شهر سخن گویند.

تخلفات در لواسانات شامل ساخت و ساز‌های غیرمجاز و بیش از مساحت تعیین شده در پروانه ساخت می‌شود و در کنار آن نباید تغییر کاربری زمین‌ها و ساخت ویلا‌های لوکس و فوق گران را از یاد برد.

همان طور که گفته شد؛ چند ماهی است که لواسان به مرکز خبری کشور تبدیل شده است و هر هفته معمولا خبری از ساخت غیرمجاز ویلا از سوی یکی از افراد معروف شنیده می‌شود و یا اخباری مبنی بر تخریب ویلای فرد دیگری انتشار می‌یابد.

لواسان یا به قول برخی از ساکنان بومی «سوییس ایران»؛ «بورلی هیلز ایرانی»؛ «خوش نشین ثروتمندان» و… در صدر اخبار قرار گرفته و باعث شده تا بیشتر ساخت و ساز‌هایی که انجام شده و در یا در حالی انجام است زیر ذره بین قرار گیرد.

لواسان سال هاست که تبدیل به پاتوق بچه پولدار‌ها و آقازاده شده است؛ پاتوقی که در برخی محدوده هایش، بومی‌های منطقه اجازه تردد ندارند و فقط ساکنان شهرک‌ها و مالکان ویلا‌های لوکس می‌توانند در آن حضور یابند.

اکنون داشتن ویلا در لواسان در کنار خانه در مناطق شمالی شهر و خودروی میلیاردی یک امتیاز محسوب می‌شود و هر آقازاده و بچه پولداری که این موارد را نداشته باشد، گویی از غافله پولداران پایتخت عقب مانده است.

زمانی برخی از هنرمندان و ورزشکاران در این محدوده رستوران و کافه داشتند و این مساله یک امکان مالی برای کسب درآمد بیشتر محسوب می‌شد، اما اکنون فرقی ندارد که چه کاره باشی؛ فقط باید پول داشته باشی تا بتوانی از پس داشتن ویلایی در این منطقه برآیی. این یعنی ورود به جرگه ثروتمندان. بیراه نیست لواسان را باشگاه ثروتمندان ایرانی بنامیم.

اگر روزگاری آب و هوا اهمیت داشت، امروز زمین اینجا واجد اهمیت شده است. برخی دل کوه را می‌تراشند بدون اینکه فرهاد باشند و شیرین در انتظارشان باشد آن‌ها به مدد پول‌های فراوان پس از چند ماه به جای کوه و صخره، ویلایی لوکس و زیبا در دامنه کوه می‌سازند.

برخی باغ‌های سال‌های دور را می‌خرند و تبدیل به شهرک می‌کنند و می‌سازند و پس از مدت کوتاهی پذیرای مرفهان بی درد پایتخت می‌شوند. ساختن ویلا‌های لوکس در لواسان فقط نیازمند پول و پارتی و دور زدن قانون است.

این افراد نه به کوه و دشت رحم می‌کنند و نه به منابع طبیعی به عنوان ثروت ملی؛ فقط ساخت و ساز برایشان مهم است و اینکه از غافله دوستان و آشنایان خود عقب نیافتند.

ماه هاست که برخی از مسوولان لواسان مانند امام جمعه و بعضی ساکنان در دنیای مجازی سبب شده‌اند تا تخلفات صورت گرفته در ساخت و ساز‌ها بیش از پیش نمایان شود.

در این میان برخی با انتقاد از تبدیل لواسان به پایتخت زمین خواری، اما کاری پیش نمی‌برند. ویلا‌ها یا منتسب به سلبریتی‌ها می‌شود یا افراد مشهود، اخباری که بعضا ممکن است با هدف مصون ماندن ویلا از تخریب منتشر شود و واقعیت مسلمی نداشته باشد.

در ماه‌های گذشته تخلفات ویلای منتسب به یک نماینده مجلس شورای اسلامی و شرکایش، شبنم نعمت زاده فرزند وزیر پیشین صنعت و … بیش از سایر پرونده‌ها در اخبار پررنگ شد و سرانجام با پیگیری‌های مسوولان و شهروندان در روز‌های گذشته هزار متر تخلف صورت گرفته در ویلای شبنم نعمت زاده با حضور نمایندگان مراجع قانونی و قضایی تخریب شد.

البته ماجرای لواسان و ویلاهایش به اینجا ختم نمی‌شود بلکه چند هفته‌ای که در شبکه‌های اجتماعی مجازی خبری از وجود شهرک «باستی هیلز» پخش شده که عکس هایش حال و هوای کاملا اروپایی و آمریکایی دارد.

بر اساس اخبار منتشر شده، «باستی هیلز» منطقه‌ای چند هکتاری است که تا چند سال پیش خارج از محدوده لواسان قرار داشته و گویا فقط با یک امضا به داخل محدوده اضافه شده و ارزش زمین‌های این شهرک پس از این اتفاق به ناگاه چندین برابر شده است.

در مدت زمان کوتاهی ساخت و ساز این شهرک به اصطلاح سوپر لاکچری آغاز شده و با اتمام ویلا‌ها این منطقه با دیوار کشی ۷متری تبدیل به شهرکی شده که تردد در آن برای همه آزاد نیست و مردم عادی حق ورود به «باستی هیلاز» را ندارند.

به گفته کاربران مجازی ویلا‌های ساخته شده در این شهرک حتی از کاخ‌های سعدآباد و نیاوران بسیار شیک و لوکس‌تر هستند. اکنون و در دل منطقه ییلاقی پایتخت، «باستی هیلاز» تبدیل به محل تردد و اقامت و تفریح افراد ثروتمند و فرزندان و ژن‌های خوب شده است.

البته هنوز هیچ کدام از مسوولان تایید و یا حتی تکذیب نکرده‌اند که در این شهرک چند هکتاری تخلفی صورت گرفته و یا خیر؟

«باستی‌هیلز» لواسان زیر ذره‌بین قانون

در آخرین اظهار نظر رئیس کارگروه راه و شهرسازی خبر داده است: ابهامات مطرح شده در مورد شهرک مسکونی موسوم به «باستی‌هیلز» لواسان در زمینه‌هایی همچون پروانه ساختمانی یا انطباق با طرح‌های مصوب در جریان رسیدگی کارگروه راه و شهرسازی قرار گرفته و به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

حسین معصوم بیان کرده است: در مورد شهرک ۱۴ هزار متری موسوم به «باستی‌هیلز» در لواسان فعلاً مدارک را خواسته‌ایم تا در کارگروه راه و شهرسازی در دادستانی کل کشور پیگیری کنیم. ماهیت این موضوع هنوز برای ما مبهم است و به زودی با روشن شدن قضیه، اطلاعات مستند ارائه می‌شود.

وی گفته است: شهرک مسکونی باستی از این نظر که پروانه دارد یا ندارد، طرح مصوب قانونی اجازه صدور پروانه را می‌داده یا نه و این‌که تراکم ساخته شده مازاد بر پروانه ساخت بوده یا نبوده هنوز برای ما مشخص نیست. ممکن است احداث ویلا‌ها بر اساس توافقاتی باشد که مبنای قانونی نداشته است. موضوعات از ابعاد گوناگون بررسی می‌شود تا ببینیم بر اساس چه وضعیت حقوقی باید برخورد کنیم.

معصوم با بیان این‌که در منطقه لواسان کارگروه راه و شهرسازی فعال شده، تاکید کرده است: دستگاه‌های مرتبط با این کارگروه، موضوعات را مورد بررسی میدانی قرار می‌دهند. زمانی که اطلاعات یک ملک گزارش می‌شود تمام دستگاه‌ها روی آن نظر می‌دهند تا با این مساله مواجه نباشیم که بر اساس پروانه صادره، ساخت و سازی صورت گیرد، یک دستگاه دیگر شکایت کند و دستگاه قضائی در تقابل این دو قرار گیرد. در حال حاضر تمام دستگاه‌ها اطلاعات خود را یک جا جمع و از یکدیگر حمایت می‌کنند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی تصریح کرده است: موضوع باستی فقط در یک صورت می‌تواند خلاف نباشد که آن نقطه طرح مصوب وجود داشته باشد. بر اساس طرح مصوب پروانه صادر شده باشد و بر اساس پروانه ساخته شده باشد. اطلاعات این موضوعات را درخواست کرده‌ایم و نظر خود را به زودی اعلام می‌کنیم.

نگاهی به آگهی‌های فروش ویلا در لواسان می‌تواند خواننده را دچار حیرت فراوان کند.

۱۰۰۰ متر بنای سوپر لوکس وبرند منطقه، ۴خواب (۲خواب مستر)، ویو ابدی، ۱۰هزار متر زمین، دارای استخر سرباز با جکوزی و سونا داخل واحد، سند تک برگ و … به قیمت ۶۰ میلیارد تومان.

۸۳۰متر بنای تریبلکس، ساخته شده در سال ۹۷، دارای ۴ خواب، همراه با استخر سونا، جکوزی، سالن ورزشی و باشگاه بدنسازی طراحی شده زیر نظر فدراسیون بدنسازی کشور، واقع در کوچه فرعی معروف به کوچه خارجی ها، ترکیب معماری مدرن و high tech، محوطه سازی به سبک باغ سازی ژاپنی، روف گاردن و … به قیمت ۲۵میلیارد تومان.

۷۰۰متر بنای لوکس با ۵خواب (۴مستر)، دارای استخر، سونا، جکوزی سر پوشیده در منفی یک با نورگیر مستقیم، سالن GYM (ورزش) در منفی یک، ٢ واحد پارکینگ مسقف ۳ واحد پارکینگ داخل حیاط به قیمت ۲۵میلیارد تومان.

ویلای سوپر لوکس در بهترین نقطه لواسان، با متریال روز اروپا فوق العاده خاص، دارای ۱۴۰۰ متر بنا تربلکس ۳خواب مستر ۶۰ متری و یک خواب ۲۰۰ متری رویایی مشرف به کل منطقه ۳۵۰ متر سالن اکوستیک با تعریفات خاص، استخر جکوزی دارای تراس ۲۰۰ متری با دید ۳۶۰ درجه دارای سیستم امنیتی وضد سرقت به روز سرمایش گرایش چیلر فول فول فول فرنیش خاص و …. قیمت ۶۵میلیارد تومان.

ویلا ۵۰۰متری، ۴خواب، سال ساخت ۱۳۹۴، پارکینگ، بالکن، آسانسور، لابی، استخر، انباری، سونا و جکوزی، سالن ورزشی، جاجرود بعد از سد لتیان، ویلا در مرحله سفت کاری قیمت ۲میلیارد و ۲۰۰میلیون.

۱۸۰۰متر زمین، ۷۰۰متر بنا تریبلکس دارای ۷ خواب. ۱۲ ساله و بازسازی شده با سند شخصی، دارای استخر و سونا. قیمت ۳۶میلیارد تومان.

بینظیرترین ویلای سوپر لاکچری در لواسانات ۲۵۰۰متری، ۵خواب، سال ساخت ۱۳۹۶، پارکینگ، انباری، بالکن، سونا و استخر، سالن ورزشی. قیمت ۱۵۰ میلیارد تومان. نکته اینجاست که به رغم افزایش شدید قیمت‌ها، هنوز مشتریان پرو پاقرصی برای ویلا‌های چند ده میلیاردی و چند صد میلیاردی لواسان وجود دارد و خرید و فروش در این منطقه راکد نیست.

به نظر می‌رسد حکایت لاکچری‌ترین منطقه تهران حالا فصلی تازه را شاهد است، ثروتمندان کم کم کوچ از تهران و حضور در باشگاه خود ساخته شان را ترجیح می‌دهند هر چند حالا تخلفات و زمین خواری‌ها در این منطقه زیر ذره بین قرار گرفته است.

منبع: روزنامه جوان

انتهای پیام/

این‌جا بهشت ثروتمندان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
سارا
۲۲:۰۴ ۲۳ تير ۱۳۹۸
اساس و هدف دولت های لیبرال و اصلاح طلب افزایش سرمایه و ثروت افراد خاص است. نتیجه این دیدگاه میشه همین خانه های لاکچری که از یک نسل به دیگری به ارث میرسد.
Iran (Islamic Republic of)
آرسین
۲۳:۱۶ ۲۱ تير ۱۳۹۸
دم آقای رئیسی گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
لوسانات لاکچریه ایران است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
خدا خودش کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
لاکچری ایران ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
چرا باید حقوق وزارت کار ماهی 1 میلیون وخورده ای باشه؟ مگر این کارگر نیست که باعث پیشرفت مملکت میشه؟ چرا باید این همه اختلاف دستمزد بین کارگر و مدیران وجود داشته باشه؟ یک مدیر ماهی 300 میلیون بگیره یه بازیگر ماهی 500 میلیون بگیره یه فوتبالیست ماهی 800 میلیون بگیره بعد مالیات هم ندن در مقابل یه کارمند ماهی 3 میلیون بگیره مالیات هم بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
مشکل توزیع ثروت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
تخریب؟ به این میگن تخریب ؟
Iran (Islamic Republic of)
اکرم
۰۸:۲۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
پولدارها پولدارتر میشن فقیرها فقیرتر.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۷ دی ۱۳۹۸
ما نگفتیم شما بچه بیارید، مشکل خودتان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
یه سری هم به متل قو تو شمال و منطقه دریا کنار بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
خدا به فریادمون برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
درآمد پتروشیمی و بنادر و شرکت نفت منطقه ی ماهشهر استان خوزستان آنقدر بالاست که میشه 100 تا لواسانات بوجود آورد اما متاسفانه یه خیابان یا مجتمع تفریحی برای مردم زجر کشیده منطقه نداریم و درآمد آن مستقیما به جیب مدیران پروازی میرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
قشنگ با قیمت ی ویلای کوچیک(۲۵ ملیارد) تو لواسان ۲۵۰ تا زوج میتونن سروسامون بگیرن یعنی ۵۰۰ تا آدم
اگر ب هر کدام ۱۰۰ ملیون داده بشه ک برن سر خونه زندگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
چه امیدی میشه داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
درآمد پتروشیمی و بنادر و شرکت نفت منطقه ی ماهشهر استان خوزستان آنقدر بالاست که میشه 100 تا لواسانات بوجود آورد اما متاسفانه یه خیابان سالم یا مجتمع تفریحی برای مردم زجر کشیده منطقه نداریم و درآمد آن مستقیما به جیب مدیران پروازی میرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
این آقازاده ها چرا مجازات نمیشن و دستشون رو کوتاه نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
شما بهشون میگید آقا زاده .....آقا زاده ها شهدای ماست.....
Canada
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
سپاه باید وارد فساد اقتصادی .اختلاس .احتکار .حقوق نجومی شوند و ریشه بی عدالتی را خشک کنند .در عیر اینصورت تمام جرایم .از فقر و فقر علمی و خانواده تربیت نشده .پایدار خواهد ماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
پس کارمند های پایین چی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
تفکرات اصلاحات همین هست دیگه کو انقلاب مستضعفین امام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
دخترش میخواست یکم تغییر دکوراسیون بده اومدن چهار تا سنگ رو شکستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
هر جا کاخی بنا شد حق مظلومی پایمال شد تو یه کشور اسلامی یه دونه از این مفاسد حتی کمش باعث خجالت
Canada
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
باید قیمت بنزین بر مبنای نوع ماشین باشد .برای پورشه یا..... هر لیتر ده هزار تومان .برای پراید هزار تومان باشد .تا هوا را الوده نکنند .و عدالت بر قرار بشه
Canada
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
این عاقبت .اختلاس .احتکار .حقوق نجومی .نپرداختن مالیات واقعی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
یا رب مباد که گدا(یعنی معرفت وخرد نه فقیر آبرودار) معتبر شود گر معتبر شود ز خدا بی خبر شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
چه ربطی داشت داداش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
چی میشه گفت
Iran (Islamic Republic of)
مهدی هستم
۱۸:۵۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
ما که میگیم اقا هممون باید یکسان باشیم پس چرا این کارارو میکنین
ما هممون انسانیم دلیل نداره یکی بالاتر از بقیه باشه نتیجه میگیریم که اون اقا زاد خودشو(نژادش) از بقیه بهتره که میشه نژاد پرستی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
بالغ بر 80درصد مردم فقیر و قشر متوسط جامعه هستن -آقا اینا جطوری پولدار شدن -راهشو بگید تا ما هم بشیم -یا اگر راه خلاف و قانون نیست که جلوشونو بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
چاره مالیات بر ثروت هست که کاملا مشخصه چرا هرگز برقرار نمی شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
راه پولدارشدن ژن خوب است
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۲۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
همین ثروت‌های ملی و زمینهای بیت‌المال را اگر کیلویی و کیلومتری به کشاورزان واگذار میکنید اشکالی ندارد !!!!!!!!و از جیب ماها نیست!!!!! ولی همین که فردی کوهها را آباد و گلستان می‌کنه همه عزا میگیرند.!!!!!!و با لودر و گریدر تخریب میکنند!!!!!.اینها را هم همانند کشاورزانی که زمینهای ملی را در اختیارشان مگذارید.،به حساب بیاورید ،آبادانی و فرهنگ گسترش آبادانی را در خود و کشورمان نهادینه سازیم.
دبی وقتی دبی شد که تفکرات مردمش عوض شد.و درآمدی دهها برابر کل ایران فقط یک بندر کوچک دارد در صورتیکه یک هزارم بنادر و سواحل ما هم نمیشود!!!!!!؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
از جیب ماها نیست؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
این پول هاراازکجا میارن آیامالیات می دهند ماکه حدودسی سال کارکردیم دریغ ازیک اتاق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
اگه به عکسها و فیلمهای موجود نگاه کنید . فقط یک قسمتی از ویلا بصورت صوری تخریب شده که امکان بازسازی دارد و عملا تخریبی صورت نگرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
این خبرهای خوبی برای مردم فقر نیست؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
اگر همین افراد بروند و دبی سرمایه گذاری کنند خوبه ولی به آبادی ایران که میرسه همه میشوند مدافعان محیط زیست!!!
عزیزان محیط زیست بیشتر توی تراکم بالای جمعیت‌ها را آباد کنید،هر پولداری هر جایی را که آباد می‌کنه اینقدر تیشه به نابودی و ریشه ساختمانها زدن کار درستی نیست.همه اینها جزو ثروت‌های یک کشورند چه دیگران باشند و چه ما قشر متوسط .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
شما فقط از دیدگاه اجتمایی خودت صحبت کردی ،اکثریت مردم الان در فقر بسر میبرند ،وپولدارها انهم کسانی که تازه پولدار شده وبنوعی سو استفاده از منصب بوده ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
این ثروت ها ماندگار نیست مهم عمل خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
کسی مشکل نداره با سرمایه گذاری مشکل اینجاست که ریشه این پول ها کجاست؟ باید تحقیق بشه اولا از راه درست در اومده یا نه ؟ دوما مالیاتش پرداخت شده یا نه؟ همون دبی که شما ازش اسم می بری برو ببین چه مالیاتی پرداخت می کنند ولی اینجا اینطوری نیست!
United States of America
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
کاش میشد که به این آفا زاده مدارک و اجازه زندگی در "آن طرف" میدادند.
ولی بی زحمت بدون پول ها انباشته و اتومبیل ها "لاکچری" بیایید تا لژتش بیشتر شود
تا مندید که مردم دنیا روز 18 ساعت کار میکنند یعینی چه.
ژندگی واقعی همش ویلا و سواحل آبی و دور زدن با ماشین نیست
استخواان نرم کن است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
باید فکری برای این اختلاف طبقاتیها بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
باید نظارته ها بیشتر و بیشتر بشه تا شاهد این رفتارها نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
بله باید نظارت بیشتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
شیطونه میگه با پرایدم برم کل برنامه هاشونو بهم بریزما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
خدا خودش رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۴۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
اینکه این افراد از اقشار پردرآمد و بعضا خانواده مسوولین ناکارآمد هستند منظور نیست بحث تخریب محیط زیست و افزایش آلودگی هوا و تصاحب محیط زیست بنام افراد خاص اگه این افراد پولشان زیادی به سازمان های خیریه و مردم نهاد کمک کنند این افراد مصداق همان چهار درصدی که همه ثروت کشور برای خودشان می خواهند بدون زحمت و کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
اکثریت پولدارها از سوع استفاده از منصب وبیت المال پولدار شده اند وگرنه ما که چندین ساله روزی 9ساعت یا بیشتر کار میکنیم سال بسال فقیر تر میشویم ،چطور انها در یک دوره 4ساله پولهایشان از پارو بالا میرود چطور ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
تا بوده همینطوره عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
بلاخره می گیرمتون دیر یا زود عجب مسابقه ای!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
yazdan
۱۵:۴۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
تابوده همین بوده هرکی پول دار سرمایه دار بوده براخودش تفریح عشق زندگی راحت بی دغدغه صفا کرده هرکسیم که بی پول بوده غم غصه ناراحتی کشیده افسوس خورده این که چیز جدیدی نیست لعنت به بی پولی نداری
آخرین اخبار