مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: این سازمان همچون سالهای گذشته برای مقابله با حوادث احتمالی آیین چهارشنبه سوری، تدابیر ایمنی ویژه‌ای اندیشیده و تمام ایستگاه‌های خود را به حالت آماده‌باش درآورده است.

 محسن گلابی در گفت و گو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  اظهار کرد: در آستانه فرارسیدن چهارشنبه سوری جلساتی با حضور نمایندگان ادارات ذی‌ربط از جمله نیروی انتظامی، اورژانس، دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش برگزار و تقسیم وظایف انجام شده است.

وی از توزیع سی دی‌های آموزشی در مدارس شهر اصفهان خبر داد و افزود: طی هماهنگی انجام شده با اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تعدادی سی دی آموزشی که شامل کلیپ‌هایی از حوادث واقعی بازسازی شده و انیمیشن است از سوی آتش نشانی اصفهان در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد تا پس از تکثیر در مدارس بین دانش‌آموزان توزیع شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به آمار حوادث رخ داده در چهارشنبه سوری سال‌های قبل گفت: در چهارشنبه سوری سال ۹۵ تعداد ۳۰ حادثه و حریق در شهر اصفهان اتفاق افتاد که در جریان آنها ۹ نفر مجروح شدند، در سال گذشته نیز ۴۴ حادثه به سازمان آتش‌نشانی گزارش شد.

وی با اشاره به مخاطرات مراسم چهارشنبه آخر سال به والدین توصیه کرد: فرزندان خود را در این ایام تنها نگذارند و هر چه بیشتر مراقب غیبت آنها باشند، زیرا شاید آنها جایی دور هم مشغول ساختن ترقه‌های دست ساز و اقدامات ماجراجویانه هستند.

گلابی با بیان اینکه پیشگیری از حوادث تلخی مانند حوادث چهارشنبه سوری، مستلزم ارتقای فرهنگ ایمنی است تاکید کرد: خانواده‌ها باید کودکان خود را در آستانه چهارشنبه سوری کنترل کنند و تا حد امکان در کنار فرزندان خود باشند.

وی ادامه داد: شهروندان در استفاده از آتش‌های کوچک و به ظاهر کم خطر نیز موارد ایمنی را رعایت و از ریختن مواد مشتعل کننده روی آن جلوگیری کنند و بدانند که روشن کردن آتش در مجاورت علمک گاز اقدامی بسیار خطرناک است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: چنانچه شهروندان انباشت مواد ضایعاتی، سرشاخه درختان یا لاستیک رها شده‌ای در معابر شهر مشاهده کردند، مراتب را با ۱۳۷ شهرداری اصفهان در میان بگذارند تا این ضایعات جمعآوری و بهانه‌ای برای آتش روشن کردن فرزندان نباشد.

انتهای پیام /س

 

آماده باش نیروهای امدادی برای آخرین چهارشنبه سال

برچسب ها: شهرداری ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.