فرماندار مراغه با تاکید بر لزوم ساماندهی توزیع گوشت منجمد در این شهرستان گفت: برای این منظور، پنج مباشر توزیع در قالب فروشگاهی در نقاط مختلف شهر برای توزیع این کالای اساسی تعیین و معرفی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، شکری فرماندار مراغه در جلسه ستاد تنظیم بازار مراغه گفت: برنامه ریزی مدونی برای ذخیره سازی و توزیع اقلام ویژه تنظیم بازار از جمله گوشت قرمز، مرغ، برنج و شکر انجام شده و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

وی گفت: در این برنامه مدون جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف همگام و همراه با بازاریان و تجار نقش مهمی در تامین کالا‌های اساسی ایفا خواهند کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت اضافه کرد: این نظارت با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی در قالب گشت‌های مشترک به صورت نامحسوس از واحد‌های صنفی مختلف انجام می‌شود و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی گفت: در این طرح همچنین با واحد‌های صنفی متخلف نیز که گرانفروشی یا احتکار کنند، برخورد قانون می‌شود.

شکری افزود: همچنین برای تامین و تنظیم بازار مرغ، با همکاری دامپزشکی، امکان صدور گواهی حمل مرغ از سایر شهر‌ها به مقصد این شهرستان تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین اموال توقیفی از جمله کالا‌های قاچاق کشف شده، در اختیار نماینده اموال تملیکی در شهرستان قرار گرفته و از این پس با حضور کارشناسان بررسی و این کالا‌ها در داخل شهرستان توزیع خواهد شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه نیز گفت: در راستای نظارت بر بازار در روز‌های پایانی سال، در ۱۰ روز اخیر بیش از ۲۸۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی شهرستان انجام شده است.

ایوب خیراللهی افزود: در این راستا ۱۸ مورد تخلف به ثبت رسیده که برای ۱۳ مورد آن پرونده قضائی تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: همچین در راستای تشدید نظارت بر بازار، با هرگونه عدم درج قیمت کالا‌ها و عدم صدور فاکتور برای خریداران در کنار احتکار، کم فروشی یا گران فروشی برخورد قاطع خواهد شد.

وی اضافه کرد: در زمینه تامین اقلام و کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم در شهرستان نیز تمهیدات لازم انجام شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس اداره تعاون روستایی نیز گفت: در راستای تامین میوه شب عید شهروندان سیب و پرتقال مورد نیاز تامین شده و برای توزیع در شبکه آماده شده است.

موسوی افزود: در این راستا، ۳۵۰ تن پرتقال و ۶۰ تن سیب مراغه آماده توزیع با قیمت مصوب دولتی است که زمان و مکان توزیع آن به زودی اعلام می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

توزیع گوشت منجمد در مراغه ساماندهی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار