مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری ۲ میلیاردو ۴۴۱ میلیون و ۸۲۹ هزارو ۱۴۰ دلار کالا، از طریق مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شد است.

صادرات خروجی از گمرک پرویزخان رشد 123 درصدی داشتبه گزارش  خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: در ۱۱ ماهه سالجاری ۲ میلیاردو ۴۴۱ میلیون و ۸۲۹ هزارو ۱۴۰ دلار کالا به وزن ۵ میلیون و ۹۹ هزار و ۱۴۷ تن از طریق مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شد است،که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش رشد ۵۳ درصدی و از حیث وزن نیز رشد ۳۸ درصدی داشته است.

خلیل حیدری گفت: از مجموع فوق، یک میلیاردو ۱۲۰ میلیون و ۳۲۱ هزارو ۴۱۷ دلار آن با وزن ۲ میلیون و ۶۹۵ هزارو ۴۸۳ تن از طریق گمرک پرویزخان به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۱۲۳ درصد و ار حیث وزن نیز ۹۵ رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان افزود: در این مدت صادرات خروجی از گمرک بازارچه مرزی سومار ۸۹۴ میلیون و ۶۶۳ هزارو ۱۳۷ دلارکالا به وزن یک میلیون و ۱۳ هزارو ۹۴۹ تن  است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۲۸ درصد افزایش و ازلحاظ وزنی رشد ۱۱ درصدی داشته است.

خلیل حیدری صادرات خروجی از گمرک شیخ صله را ۲۰۵ میلیون و ۹۴ هزارو ۷۵۱ دلار کالا به وزن ۴۰۲ هزارو ۳۷۸ تن عنوان نمود.

وی میزان صادرات خروجی از گمرک خسروی را ۱۷۲ میلیون و ۵۹۹ هزارو ۹۲ دلار کالا به ون ۵۱۶ هزارو ۸۵۹ تن عنوان نمودو افزود این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۱۲۴ درصد واز لحاظ وزن ۷۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود در ۱۱ ماهه سالجاری میزان صادرات خروجی از گمرک بازارچه مرزی شوشمی ۴۹ میلیون و ۱۵۰ هزارو ۷۴۳ دلارکالا به وزن ۴۷۰ هزارو ۴۷۶ تن می‌باشد؛ که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۱۲ درصد رشد و از لحاظ وزنی نیز ۲۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات کرمانشاه عمده کالا‌های صادراتی از طریق این گمرکات را لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، گوجه فرنگی تازه یا سردکرد، سیب زمینی محفوظ شده به جز در سرکه یا جوهرسرکه یخ نزده، نایلون پلاستیکی رولی، انواع کاشی دیواری، پیازوموسیر، کیسه نایلونی، رول نایلونی بصورت یک لایه چاپ شده، مصنوعات پلاستیکی شامل انواع ورقه و پالت، خیاروخیارترشی تازه یا سردکرده، کولر‌های آبی خانه با هوادهی حداکثر ۸۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه، گرانول پلی اتیلن عنوان نمود.

 

 انتهای پیام/ز

عمده کالا‌های صادراتی از طریق  گمرکات استان کرمانشاه لوازم خانه داری و پاکیزگی است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.