رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد در صورتی که ترامپ از حق وتوی خود در خصوص اعلام حالت فوق‌العاده استفاده کند، با او در کنگره، دادگاه و حتی انظار عمومی خواهد جنگید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، روز گذشته (دوشنبه) در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد در صورتی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور قطعنامه‌ نمایندگان علیه حالت فوق العاده ملی را وتو کند، با او در کنگره و دادگاه مقابله خواهد کرد.

وی در این خصوص گفت: ما با او در کنگره می‌جنگیم. با او در دادگاه می‌جنگیم و با او در انظار عمومی هم می‌جنگیم. کاری که او انجام می‌دهد اشتباه است و جمهوری خواهان این را می‌دانند.

نانسی پلوسی در ادامه افزود: اعلام حالت فوق‌العاده ترامپ نظام بررسی و تعادل ما را تضعیف می‌کند. سناتور‌های جمهوری خواه هم از ترامپ درخواست کردند که این طرح را کنار بگذارد، زیرا آن‌ها می‌دانند که این حالت فوق العاده قانون اساسی آمریکا را تضعیف می‌کند.

پلوسی این اظهارات را در حالی مطرح کرد که به نظر می‌رسد مجلس سنای آمریکا آماده تصویب قطعنامه‌ای برای لغو حالت فوق العاده ترامپ است. گزارش‌ها حاکی از آن است که فقط دموکرات‌ها با این اقدام رئیس جمهور آمریکا مخالفت نکرده اند بلکه تعدادی از جمهوری خواهان هم با او مخالفند. «رند پال» چهارمین سناتور جمهوری خواهی است که روز شنبه اعلام کرد با قطعنامه‌ای که حالت فوق العاده ترامپ را لغو کند، موافق است.

مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن در دست دموکراتهاست هفته گذشته به همراه جمهوری خواهان در واکنش به اعلام حالت فوق العاده ترامپ در مرز مکزیک رأی گیری کرد و با ۲۴۵ رأی موافق لغو این فرمان ترامپ را خواستار شد. این درحالیست که ترامپ اعلام کرد که چنین مصوبه‌ای را تحمل نخواهد کرد و در صورت لزوم از حق وتوی خود استفاده کرده و آن را باطل می‌کند.

در صورتی که ترامپ از حق وتوی خود استفاده کند، کنگره به دو سوم آرای نمایندگان احتیاج دارد تا وتوی رئیس جمهور را رد کند. اقدامی که اندکی بعید به نظر می‌رسد.

دونالد ترامپ خواستار تخصیص بودجه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری برای ساخت دیواری در امتداد مرز مکزیک است. کنگره پیشتر برای جلوگیری از تعطیلی مجدد دولت با ۱ میلیارد و ۳۷۵ میلیون دلار از این بودجه موافقت کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار