وزیر اقتصاد گفت: از ۴۰ میلیارد دلار صادرات انجام شده تاکنون ۸ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به کشور بازگشته است.

صادرات غیرنفتی امسال ۴۰ میلیارد دلار است/بازگشت ۸ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به کشوربه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی در نشست شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی که امروز در اتاق بازرگانی برگزار شد گفت:  از ۴۰ میلیارد دلار صادرات انجام شده تاکنون ۸ میلیارد دلار، ارز حاصل از صادرات به کشور بازگشته است که ۶ و نیم میلیارد دلار آن مربوط به فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه تصمیمات راجع به ارز، صادرات و واردات بر عهده یک هیئت ۵ نفره است، اظهار کرد: این هیئت متشکل از رئیس بانک مرکزی، وزیر صمت، وزیر نفت، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه است و ابلاغ دستورالعمل توسط بانک مرکزی انجام می‌شود و در این جلسات سعی شده حقوق صادر کننده رعایت شود.

وزیر اقتصاد و دارایی با تاکید بر بازگشت ارز حاصل از صادرات تصریح کرد: تا جایی که توان داریم، صادرات را تشویق می‌کنیم.


بیشتر بخوانید: فقط ۹ میلیارد دلار ارز به کشور بازگشته است/رتبه ما در فضای کسب و کار مطلوب نیست


دژپسند خطاب به صادرکنندگان افزود: با وجود تمام مشکلات و سختی‌هایی که در سال جاری وجود داشته، صادرات در ۱۱ ماه امسال در حد مدت مشابه سال قبل حفظ شده است، صادرکنندگان هم اجازه دهند تا با بازگشت ارز حاصل از صادرات طعم شیرین صادرات حفظ شود.

وی بیان کرد: صادرات غیر نفتی ۱۱ ماه امسال مشابه سال قبل است، صادرات را هم با برگشت ارز به کام مردم شیرین کنید.

وزیر اقتصاد و دارایی به بخشنامه اخیر بانک مرکزی برای تسهیل بازگشت ارز حاصل از صادرات اشاره و تصریح کرد: تصور این بود این دستورالعمل به قدری شرایط را تسهیل کند که عرضه ارز صادراتی شدت بگیرد.

دژپسند یکی از ویژگی های این بخشنامه را توجه ویژه به صادرکنندگان بزرگ دانست تا بتوانند به همان میزانی که ارز به کشور باز می گردانند، از مشوق های قانونی برخوردار شوند.

بر اساس این گزارش فرشاد مقیمی معاون وزیر صنعت در ابتدای این نشست از واردات مواد اولیه، رفع تعهدات ارزی و ... به عنوان مشکلات ثبت سفارش نام برد و اعلام کرد در بخش ماشین آلات ثبت سفارش هایی که تا تاریخ ١٦ مرداد انجام شده و برای آنها گشایش ارز انجام شده، با تصویب دولت می‌توانند ماشین آلات خود را تا ٢٩ اسفند وارد کنند.

انتهای پیام/

تا جایی که توان داریم، صادرات را تشویق می‌کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
باید تولیدات داخل ارتقا داده بشه تا صادرات افزایش پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
باید صادرات غیر نفتی ارتقا پیدا کنه
آخرین اخبار