رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا نشست هانوی را شکستی فاحش برای دونالد ترامپ در برابر کیم جونگ اون دانست.

مقام ارشد آمریکایی: نشست هانوی، شکستی فاحش برای دونالد ترامپ بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،­ رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگوی اختصاصی با شبکه سی بی اس اعلام کرد نشست هانوی، شکستی فاحش برای دونالد ترامپ در برابر کیم جونگ اون بود.

آدام شیف در خصوص اظهارات جان بولتون، مشاور امنيت ملی آمريکا درباره آنچه در هانوی گذشت، گفت: برای من یک نکته در آن مصاحبه قابل توجه بود که باعث تعجبم شد و آن نکته این بود که وقتی شما از بولتون پرسیدید آیا رئیس جمهور با رفتن به آن نشست و بیرون آمدن از آن با دستانِ خالی، چیزی را از دست داد، جان بولتون پاسخ داد رئیس جمهور ترامپ چنین اعتقادی ندارد که دستِ خالی از آن نشست بیرون آمده است. 

شیف افزود: رئیس جمهور واقعاً امتیازات بسیار زیادی در آن نشست داد. ترامپ به صِرفِ رفتن به آن نشست و دیدار با کیم جونگ اون، وجهه رهبر کره شمالی را در صحنه جهانی بهبود بخشید. ترامپ حتی در نشست قبلی در سنگاپور نیز از رزمایش‌های مشترک با کره جنوبی دست کشیده بود و این‌بار نیز در هانوی همان کار را کرد. این در حالی بود که او در ازای دادن این همه امتیازات  چیزی در مقابل نگرفت.

وی تصریح کرد: به عقیده من، این نتیجه‌ آن است که رئیس جمهور برای اینگونه مذاکرات اصلاً آماده نیست. علاوه بر این، دستیاران و کارکنان رئیس جمهور نیز آمادگی کافی ندارند و اصولاً کار‌ها را بدون برنامه قبلی و صرفاً فی البداهه انجام می‌دهند. باید توجه داشت که اینگونه مذاکراتِ بدون آمادگی، عواقب و تبعاتی در دنیای واقعی به همراه دارد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار