دانشگاه خلیج فارس بوشهر و دانشگاه دویسبورگ-اسن ایتالیا در حوزه آب با یکدیگر همکاری می‌کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نخستین نشست همکاری دانشگاه خلیج فارس و دانشگاه دویسبورگ-اسن ایتالیا با حضور آندره نیمان استاد و رئیس پژوهشکده مهندسی هیدرولیک و مدیریت منابع آب این دانشگاه و اعضای هیات علمی و پژوهشگران عضو هسته‌های پژوهشی مرتبط با پژوهشکده آب دانشگاه خلیج فارس برگزار شد.

مدیر امور بین الملل دانشگاه خلیج فارس هدف از برگزاری این نشست را جذب مشارکت بین المللی در تعریف و حل مسائل حوزه آب استان بوشهر و عملیاتی شدن تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه دویسبورگ-اسن و دانشگاه خلیج فارس عنوان کرد.

دکتر آرش خسروی افزود: این نشست اهدافی، چون همتایابی، تبادل استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، برنامهریزی برای برگزاری جلسات و اجرای طرح‌های مشترک پژوهشی را دنبال میکند.

وی با اشاره به ارائه توانمندی‌های دانشگاه خلیج فارس در این نشست، ادامه داد: نماینده دانشگاه دویسبورگ-اسن هم، یکی از راهبرد‌های اصلی این دانشگاه را کار بر روی حوزه آب و محیط زیست عنوان و اعلام کرد، پژوهشکده مهندسی هیدرولیک و مدیریت منابع آب این دانشگاه میکوشد تا به موضوع آب به گون‌های بپردازد که حوزه مهندسی در کنار زیستبوم شناسی و اقتصاد حاضر باشند.

پس از برگزاری نشست، حاضران از ظرفیت آزمایشگاه‌های گروه پژوهشی فناوری غشایی پایدار واقع در دانشکده مهندسی نفت، گاز و پتروشیمی و آزمایشگاه هیدرولیک واقع در دانشکده مهندسی بازدید شد.

بررسی چالش‌های مدیریت پایدار آب در دانشگاه خلیج فارس

نشست مدیریت پایدار آب در عصر دیجیتال؛ چالش‌ها و چشم اندازها، در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد.

در این نشست که دکتر آندره نیمان، رئیس پژوهشکده مهندسی هیدرولیک و مدیریت منابع آب دانشگاه دویسبورگ-اسن ایتالیا نیز حضور داشت، مدیر امور بین الملل و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه خلیج فارس گفت: دانشگاهیان در این نشست علمی، درباره راهبرد‌های مدیریت پایدار آب، نقش مدیریت و نقش فناوری در مسائل آب، راهبرد‌های پایش محیط زیست، نقش سنجش از دور در مدیریت محیط زیست، توان اطلاعات محیط زیستی نقشه‌های Web-Gis، تجمیع داده‌های برخط ماهوار‌های در مدیریت محیط زیست و چشم انداز پیشرفت‌های اطلاعات دیجیتال محیط زیستی سخنرانی کردند.

دکتر آرش خسروی افزود: همچنین شرکت کنندگان در خصوص شرایط کنونی منابع آب ایران و استان بوشهر گفتگو کردند.

انتهای پیام/ک

دانشگاه خلیج فارس و دانشگاه دویسبورگ-اسن ایتالیا در حوزه آب با یکدیگر همکاری می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.