رؤسای ستاد مشترک ارتش‌های روسیه و آمریکا چهارم مارس برای گفتگو درباره شرایط سوریه در وین با یکدیگر دیدار می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رادیو آزاد اروپا، رؤسای ستاد مشترک ارتش‌های روسیه و آمریکا قرار است برای گفتگو درباره شرایط سوریه در وین با یکدیگر دیدار کنند.

«جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح آمریکا، و «والری گراسیموف» همتای روس او، قرار است درباره موضوعات تاثیرگذار دیگر هم در این دیدار -که چهارم مارس در وین برگزار می‌شود-  صحبت کنند.

به گفته یک مقام آمریکایی،  این دو مقام ارشد قرار است درباره رفع اختلاف عملیات‌های ائتلاف و روسیه در سوریه، وضع روابط نظامی مسکو-واشنگتن و شرایط امنیت بین المللی اروپا و مسائل دیگر به گفتگو بنشینند.

دانفورد و گراسیموف در سال ۲۰۱۸ به طور دوره‌ای برای کاهش تنش‌ها و از سرگیری روابط ملاقات کردند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، در ماه دسامبر با اشاره به این موضوع که گروه تروریستی داعش شکست خورده است، اعلام کرد ۲۰۰۰ نیروی آمریکایی که در سوریه مستقر هستند را از سوریه خارج می‌کند و با این کار قانونگذاران آمریکایی را غافلگیر کرد. جمهوری خواهان، دموکرات‌ها و برخی از مقامات خارجی این تصمیم عجولانه انتقاد کردند. آن‌ها بر این باورند که خروج آمریکا نشان دهنده پیروزی روسیه و ایران است. کاخ سفید پس از این انتقاد‌ها ماه گذشته اعلام کرد برای حمایت از کرد‌ها ۴۰۰ نیروی حافظ صلح را در سوریه حفظ می‌کند.

روابط مسکو و واشنگتن و ارتش‌های آن‌ها از سال ۲۰۱۴ که روسیه شبه جزیره کریمه در اوکراین را الحاق کرد، تیره شد.

یکی دیگر از مواردی که مسکو و واشنگتن بر سر آن تنش دارند، خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد است. واشنگتن ادعا می‌کند مسکو مواد این پیمان را نقض کرده است. این در حالی است که روسیه که این اتهامات را رد می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار