اکبری گفت: توسعه عملیات کشاورزی حفاظتی و ارتقای حاصلخیزی خاک و تغدیه نمونه‌ای از سیاست‌های اصلی معاونت آب و خاک در مدیریت پایدار منابع کشاورزی است.

توسعه عملیات کشاورزی حفاظتی از سیاست‌های اصلی معاونت آب و خاک استبه گزارش خبرنگار  اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اکبری معاون وزیر در امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی امروز در چهارمین جشنواره ملی آب که در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار کرد: برخی ازچالش‌هایی که با آن مواجه هستیم جنبه ملی و منطقه‌ای و برخی جنبه بین المللی دارد که باعث نگرانی مدیران ارشد منابع و مصارف آب و ذینفعان است.

اکبری ادامه داد: شعار سال ۱۹۹۴ میلادی که بر وظیفه‌مند بودن تمام احاد جامعه در حفاظت از منابع آب تأکید دارد، شاید هنوز از اصلی‌ترین نقاط ضعف ملی امروز ما در سال ۲۰۱۹ یعنی پس از ۲۵ سال باشد. باید سوال کنیم که خروجی مشارکت کشور ما در روز جهانی آب درسال ۱۹۹۴ چه بوده و چه فرآیند‌های مدیریتی پس از آن اعمال شده است؟ و اگر پاسخ به این سوال مطلوب نباشد باید راهکار اصلاحی آن را در چارچوب یک نقشه راه سیستمی و فرآیندی عرضه کنیم.

وی گفت: از سوی معاونت آب و خاک پیشنهاد تشکیل یک گروه کاری مطالعاتی را برای بررسی و ارزیابی دقیق خروجی فعالیت‌های صورت پذیرفته بین المللی تحت دستور‌های کار سالیانه براساس شعار‌های انتخاب شده که هزینه‌های زبادی برای تحقق آنها درسطح جهانی صرف شده است را می‌کنم تا  امکان استفاده از خروجی‌های مطلوب این فعالیت‌ها را از سال ۱۹۹۲ تاکنون به‌صورت سیستمی برای مدیریت پایدار آب کشورمان را فراهم کند.

 اکبری با بیان اینکه عملیاتی کردن الگوی مصرف بهینه آب کشاورزی بر اساس سند ملی از دیگر اقدام هاست، گفت: استفاده از سنجش از راه دور برای مدیریت دقیق آب در مزرعه از جمله سیاست‌های در دست اجرا به شمار می‌رود.

معاون وزیر در امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای نخستین بار و در همراهی با سازمان جهانی فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) نقشه محتوای کربن آلی خاک‌های ایران تدوین شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار