معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: قاچاق چوب در همه نقاط استان انجام می‌شود که منابع طبیعی باید اقدامات گسترده و فعال تری در این راستا به کار بگیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، احمد مرادپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه خودرو‌های حمل چوب در استان مشخص هستند، اظهارداشت: در راستای برخورد با قاچاق چوب همکاری لازم با منابع طبیعی صورت می‌گیرد.

وی گفت: چنانچه ورود نیروی انتظامی و یا دادستانی به این موضوع لازم باشد به طور حتم انجام می‌شود چراکه شرایط از مرحله فرهنگ سازی عبور کرده و باید اقدامات مقابله‌ای صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به خسارات بالای ریزگرد‌ها به لرستان بیان کرد: این استان به دلیل نزدیکی با مرز‌های جنوب و غرب بیشترین خسارت‌ها را از این پدیده متحمل شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اضافه کرد: برخی استان‌ها از میان قوانین و مصوبات اعتبارات مطلوبی را جذب می‌کنند که عملکرد لرستان در این حوزه ضعیف است.

مرادپورادامه داد: وضعیت خسارت لرستان از ریزگرد‌ها همانند شرایط بعد از جنگ است که علیرغم خسارت بالای، اما جزو استان‌های جنگ زده محسوب نشدیم و اعتبار جبرانی به این دیار تعلق نگرفت.

وی ادامه داد: امروز نیز گرد و خاک کار زمان جنگ را انجام می‌دهد و در حالی که لرستان متحمل ریزگرد و اثرات ان است، اما چون کانون ریزگرد‌ها خوزستان و ایلام شناسایی شده، به این استان اعتباری اختصاص نمی‌یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان همچنین در خصوص قانون هوای پاک گفت: با بحران‌های خودساخته، دستکاری و تخریب محیط زیست شرایطی ایجاد شده که باید برای نفس کشیدن، قانون تصویب کنیم.

مراد پور افزود: برخی اشتباهات در خاورمیانه مانند سدسازی‌ها و تخریب‌های بی حد و مرز موجب خشک شدن دریاچه ها، تالاب‌ها و بروز ریزگرد‌ها شد.

وی اظهارداشت: وظایف دستگاه‌ها در رابطه با قانون هوای پاک ابلاغ و تلاش برای جذب اعتبار در دستور کار باشد چرا که هیچ یک از بند‌های این قانون را نمی‌توان بدون تخصیص مالی اجرایی کرد.

مدیر پخش فراورده‌های نفتی لرستان نیز گفت: در صورتی که تعهد استان برای ایجاد جایگاه‌های بین راهی نفت یورو چهار باب بوده، اما اکنون ۱۱ جایگاه در استان فعال است.

پیمان بهرامی افزود: بنزین یورو چهار بروجرد، ازنا، الیگودرز و دورود نیز از پالایشگاه اراک تامین می‌شود.

انتهای پیام/م

قاچاق چوب در تمام نقاط لرستان انجام می‌شود

برچسب ها: محیط زیست ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.