نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: ایام نوروز فرصت مناسبی برای معرفی بیش از پیش جمعیت هلال احمر و برنامه‌های انسان دوستانه آن به مردم و گردشگران استان خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمرکردستان : مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان در دیدار خود با نماینده ولی فقیه در استان به ارائه گزارشی مبسوط از اهم اقدامات و فعالیتهای جمعیت هلال احمر و خدمات ارائه شده  در سال 97 پرداخت.

حضرت آیت الله حسینی شاهرودی خدمت در جمعیت هلال احمر را امری مقدس و فارغ از هرگونه سیاسی کاری و جبهه بندی‌های سیاسی دانست و افزود: خدمات جمعیت هلال احمر تلاش‌های ارزشمندی در راستای جلب رضایت خداوند است و کسی که رضایت خداوند را جلب نموده ، قطعا قلب‌های مردم را نیز بدست آورده است.

آیت الله حسینی شاهرودی خدمات دارویی و توانبخشی جمعیت هلال احمر را نقطه عطفی در بخشیدن اطمینان خاطر و قوت قلب به مردم بیمار نیازمند دانست و خاطرنشان ساخت که هلال احمر درزمینه کاستن از آلام بشری موفق عمل نموده است.

آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به نزدیک بودن ایام نوروز و حضور گسترده هموطنانمان در استان کردستان بعنوان مسافر و گردشگر، تعامل و هماهنگی نهاد‌های امدادرسان در جهت پوشش حوادث احتمالی را از مهمترین اولویت‌های کاری ارگان‌ها و سازمان‌های کمک رسان برشمرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت : جمعیت هلال احمر در انجام ماموریت‌های امدادی می‌بایست آموزه‌های اسلامی و دینی را مدنظرداشته و با تبعیت از یک هویت دینی فاخر به انجام عملیات‌های امدادی بپردازند.

محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان نیز به پوشش امدادی ۶۶۱ حادثه و امدادرسانی به ۷۹۱۱ حادثه دیده در سطح استان در سال ۹۷ اشاره کرد و افزود : ضمن آموزش ۵۳۱۶ نفر از افراد در زمینه آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه و دوره‌های تخصصی امداد و نجات، ۳۹۹۲ نفر از روستاییان مناطق مرزی نیز از آموزش‌های هلال احمر در زمینه مخاطرات مین و مهمات منفجرنشده باقی مانده از جنگ بهره‌مند گردیده اند.

محمدی بیان کرد : جمعیت هلال احمر استان در ایام نوروز با آمادگی کامل آماده هرگونه ارائه خدمات متنوع امدادی، آموزشی می‌باشد که در این طرح ۵۰۰۰ نفر از اعضاء داوطلب جمعیت هلال احمر مشارکت فعال دارند.

حجت الاسلام والمسلمین جواد دهقانی نیز گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد مردمی همواره بر پایه تعالیم اسلامی در حال رشد و حرکت بوده و نهادینه نمودن هویت فرهنگی اسلامی بین جوانان، امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر را مهمترین رسالت دفتر نمایندگی، ولی فقیه در جمعیت هلال احمراست.

دهقانی در خاتمه از آمادگی جمعیت هلال احمر استان برای خدمات رسانی در ایام نوروز ۹۸ خبرداد و گفت: برای رفاه حال مسافران خیمه‌هایی در مبادی ورودی شهرستان‌های تابعه استان تحت عنوان خیمه‌های نماز تعبیه و طراحی گردیده که مسافران میتوانند نماز خود را در خیمه‌های مخصوص نماز ادا کنند.

انتهای پیام/ع

ایام نوروز فرصتی مناسب برای اجرای برنامه های جمعیت هلال احمر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.