محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون ووشو گفت: ووشو امروز برای چهارمین بار انتخابات خود را برگزار کرد و در رقابتی که این‌بار در نهایت ۲ نفر ثبت نام کرده بودند باز هم علی نژاد به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد و معتقدم مسیر ۱۲ سال گذشتته این رشته موفق بوده است و توانستیم در سطح اول جهان قرار بگیریم.

او ادامه داد: اگر بیشتر دقت کنید تنها رشته رزمی دارای آکادمی ما ووشو است و مسئولان ورزش همیشه در کنار فدراسیون ووشو بوده اند. این رشته با آکادمی مناسب که توانسته برنامه ریزی دقیقی انجام دهد و تا قهرمانی جهان هم پیش رفته است و ما امیدواریم در آینده این رشته نیز بتواند همانند کاراته در رقابت‌های المپیک حضور داشته باشد و این مهم حاصل تلاش‌های فدراسیون در چند سال گذشته و همراهی وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و ادارات استان‌ها و هئیت‌های ورزشی ممکن شده است. با وجود اینکه این رشته از ورزش‌های خاص چینی است، اما ما در حال حاضر به عنوان یک قدرت اصلی در این رشته حضور داریم.

او در مورد فدراسیون جودو و یکی از نامزد‌های رد صلاحیت شده که پس از آن به سرعت تایید صلاحیت شد گفت: اگر آیین نامه را با دقت مطالعه کنید در یک بند منصب‌های افراد برای حضور در انتخابات دیده شده است و در بخشی دیگر سوابق اجرایی و مدارک تحصیلی و غیره... اگر یک نامزد در ابتدا سوابق اجرایی را به پرونده خود اضافه نکرده باشد و سوابق تحصیلی یا اجرایی او ناقص باشد باید در مرحله دوم با اضافه شدن مدارک شرایط تایید او را بررسی کنند البته این مهم بر عهده کمیته ارزیابی است و در نهایت آن‌ها بعد از بررسی سوابق اجرایی این نامزد به این نتیجه رسیدند که او شرایط حضور در انتخابات را دارد و سوابق اجرایی او در قالب منصب قابل تطبیق بوده است و از لحاظ آیین نامه این موضوع ایرادی ندارد. اگر نامزدی نسبت به این اتفاق اعتراض دارد قطعا کمیته ارزیابی آن را بررسی و جواب خواهد داد.

داور زنی: مشکلی با فدراسیون فوتبال نداریم، این جوک جدید است؟/موضع ما در قابل بازنشسته ها تغییری نکرده است

داورزنی در مورد ارسال یک نامه از فدراسیون جودو و درخواست ناظر برای انتخابات فدراسیون گفت: بنده هم این موضوع راشنیدم و آقای درخشان این موضوع را پیگیری کردند. در نهایت ناظری از سوی فدراسیون جهانی برای انتخابات به ایران نمی‌آید و با وجود اینکه گفته می‌شود این نامه از سوی یک مرجع فدراسیونی ارسال شده است بنده این موضوع را قبول ندارم و البته این قابل پیگیری است، اما هر فردی از داخل و خارج کشور می‌تواند این نامه را از هر طریقی ارسال کرده باشد، اما فدراسیون جهانی در نهایت از فرستادن ناظر برای انتخابات خودداری کرد و این موضوع حل شده است.

او در مورد جدایی خادم از وزارت ورزش و جوانان گفت: به هر حال آقای خادم زحمات زیادی کشید و تصمیم گرفت ادامه فعالیت خود را در وزارت رفاه ادامه دهد و با این انتخاب نشان داد که تمایل او برای ریاست فدراسیون کشتی فقط در حد شایعات بود و او این قصد را نداشت.

معاون وزیر ورزش در مورد فدراسیون هندبال گفت: این فدراسیون کارهایش در حال پیگیری است و سرپرست و دبیر دارد و مشکلی برای اجرای برنامه هایش ندارد و روز ۲۰ اسفند تکلیف این فدراسیون برای انتخابات روشن می‌شود و رئیس جدید نیز برنامه‌های قبلی را ادامه خواهد داد.

او در مورد شایعه نامزدی یکی از نزدیکان سعید لو رئیس سابق سازمان تربیت بدنی و معاون سابق رئیس جمهور در فدراسیون کاراته گفت: بنده این را از شما می‌شنوم و بعید می‌دانم این موضوع صحت داشته باشد. نامزدهای کاراته ثبت نام کرده اند و البته اگر کسی از هر قسمت یا بدنه وزارت ورزش هم نامزد شود منع قانونی ندارد، اما آنچه واضح است اینکه مجمع رئیس فدراسیون را انتخاب می‌کند و وزارت به هیچ عنوان در انتخابات دخالت ندارد و اگر شما موردی یافتید که وزارت از گزینه خاصی حمایت کرد من پاسخگو خواهم بود.

داورزنی در مورد برخی افراد که به عنوان سرپرست در فدراسیون‌ها منصوب شدند و امکان دارد برای ریاست ثبت نام کنند گفت: طبق اساسنامه ایرادی در این اتفاق وجود ندارد، اما ما برای برخی از فدراسیون‌ها سرپرست گذاشتیم تا امورات فدراسیون زمین نماند و از آن‌ها تعهد گرفتیم که فقط برای سرپرستی از آن‌ها استفاده می‌شود و نامزد نمی‌شوند، اما سرپرست ۲ فدراسیون می‌توانند در انتخابات هم شرکت کنند هر چند هنوز تمایلشان را به این موضوع نشان نداده اند، اما موضع ما در مقابل بازنشسته‌ها کماکان همان موضع سابق است. باید بپذیریم در این ۲ فدراسیون شرایط متفاوت بوده است و والبیال و کشتی از فدراسیون‌های دیگر مستثنی هستند، طبیعی است ما تا ۶ ماه برای برگزاری انتخابات زمان داریم و هنوز معلوم نیست سرپرست‌ها ثبت نام کنند یا خیر؟

داور زنی: مشکلی با فدراسیون فوتبال نداریم، این جوک جدید است؟/موضع ما در قابل بازنشسته ها تغییری نکرده است

او در مورد چالش کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان در بحث انتخاب دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: هیچگونه چالشی بین وزارت و کمیته وجود ندارد و صالحی امیری و سلطانی فر یکی از هماهنگ‌ترین دوره‌های تعاملی ورزش را رقم زده اند ضمن اینکه انتخاب دبیر کل کمیته ملی المپیک بر عهده صالحی امیری است و وزارت ورزش در این مورد دخالتی ندارد و امروز آقای علی نژاد برای ۴ سال دیگر رئیس فدراسین ووشو ماند تا شایعه دبیرکلی این فرد هم از بین برود. البته علی نژاد و ما نخواستیم ووشو لطمه ببیند و شاید هئیت اجرایی کمیته ملی المپیک و یا صالحی امیری در سال‌های آینده از او در پست دبیرکلی استفاده کنند.

داورزنی در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال و شایعه اختلاف فدراسیون فوتبال با وزارت ورزش و جوانان گفت: باور کنید این جوک جدید است ما و فدراسوین فوتبال هیچگونه اختلافی نداریم و انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال هم بر عهده فدراسیون فوتبال است.

داورزنی در مورد مجموعه‌های ورزشی فعال در قالب باشگاه در کل کشور گفت: مجموعه باشگاه‌هایی که به عنوان مجموعه ورزشی در خدمت مردم هستند و پروانه فعالیت دارند ۲۲ هزار ثبت شده است و عمده این باشگاه‌ها بدنسازی هستند و فوتبال، والیبال و بسکتبال نیز بخشی از آن را تشکیل می‌دهند به طور کلی هر جایی که از زیر مجموعه‌های وزارت ورزش و جوانان مجوز گرفتند باید تحت نظر باشد چرا که خانواده‌ها به همین دلیل به آن‌ها اعتماد می‌کنند.

او ادامه داد: اگر دقت کنید باشگاه‌های فعال در سطح کشور که عمدتا خصوصی هم هستند با تابلوی وزارت ورزش و یا ادارات کل ورزش و جوانان در سطح شهر وجود دارند و این زمینه‌ای است که ما را بر آن می‌دارد نظارت بیشتری در قبال باشگاه‌ها داشته باشیم. چرا که باشگاه‌ها موارد اقتصادی را هم در نظر می‌گیرند و امکان اینکه در برخی موارد تخصصی کوتاهی شود و یا به سمت اقتصادی‌تر پیش بروند وجود دارد و مردم نباید بابت این اعتماد متضرر شوند.

داورزنی: مشکلی با فدراسیون فوتبال نداریم، این جوک جدید است؟/ موضع ما در قابل بازنشسته‌ها تغییری نکرده است

او ادامه داد: این باشگاه‌ها باید از لحاظ فیزیکی، روانی و تربیتی از مربیان مجرب استفاده کنند و ما هم در بررسی‌های انجام شده در طول یک سال باشگاه‌های برتر را معرفی و به آن‌ها تندیس می‌دهیم و باشگاه‌های متخلف هم قطعا با برخورد ما مواجه می‌شود.

داورزنی در مورد مکمل‌های ورزشی گفت: مکمل‌های ورزشی باید زیر نظر متخصصان استفاده شود و متاسفانه برخی از این مکمل‌ها قاچاق هستند و در بدن آلودگی ایجاد می‌کند. مکمل‌های مجاز در کشور در زمینه ویتامین‌ها و پروتئین‌ها که در برخی رشته‌ها لازم است هم باید از طریق متخصصان تجویز شود.

انتهای پیام/

اظهارات داورزنی درباره انتخابات فدراسیون‌های ورزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار