رییس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی کاشان گفت: برگزاری یادواره شهدایی که عزت، استقلال و آزادی ایران را با خون خود امضاکردند تداوم راه انقلاب اسلامی و مایه هدایت و آرامش جامعه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمد اشرفی، رییس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی کاشان، در هفتمین یادواره شهدای دانشجوی دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی کاشان که همراه با دومین سالگرد تدفین شهدای گمنام در این دانشگاه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امنیت و خانواده‌های آن‌ها برگزارشد گفت: شهدا با نثار خون خود عزت و استقلال و آزادی را به ما هدیه کردند و عامل افتخار ایران در تمام دنیا شدند.

وی با تاکید بر اینکه شهدا نیاز به یادواره ندارند و این ما هستیم که به نگاه، عنایت و نور هدایتگر شهدا و محافل معرفی سیره شهدا هستیم افزود: برگزاری یادواره شهدا تداوم راه انقلاب اسلامی است که در آینده نه چندان دور همه جهان را خواهد گرفت.

به گفته وی، تغذیه درخت تنومند انقلاب اسلامی مرهون خون پاک شهدایی است که از هستی و وابستگی‌ها و خانواده‌های خود گذشتند و جانشان را در این راه فدا کردند.

رییس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی کاشان، برگزاری یادواره شهدا را عامل ترویج فرهنگ شهادت، رشادت، ایثار و ازخودگذشتگی در جامعه دانست و افزود: برگزاری یادواره شهدا تلنگری برای غفلت، ذدنیا طلبی و دورافتادگی ما از فضیلت و فطرت است.

اشرفی، رنگ شهدا را جاودانه تاکیدکرد و گفت: شهدا هیچ وقت در جامعه کم رنگ نمی‌شود بلکه این رنگ خدایی ما است که با فاصله گرفتن از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انسانی کم رنگ می‌شود.

وی، برگزاری محافل شهدا را برای شناسایی الگو‌های واقعی به نسل جوان ضروری دانست و گفت: این الگو‌های مقدس و واقعی فقط در مکتب تشییع پیدا می‌شود و الگوای غربی همه کذایی و فانی است.

به گفته وی، درکدام مکتب هادی ها، حججی ها، کاظمی ها، شیرودی ها، دوران‌ها و همت‌ها الگو‌های واقعی و ابدی و مایه افتخار جهانی پیدا می‌شود.

اشرفی با اشاره به اینکه حتی در جوامع مدعی حقوق بشر و مکاتب بشری چنین دسته گل‌هایی وجود ندارد گفت: شهدا به معنای واقعی کلمه الگوی ایمان و ایثار از خودگذشتگی هستند.

وی، مرور زندگینامه و خاطرات شهید عالی و تدین، گذشت، حساسیت آن‌ها به بیت المال و کمک به همنوع را یادآورشد و گفت: این شهید در زمان حیات خود به رئیس اداره اش می‌نویسد درآمد زندگی من از محل اراضی کشاورزی پدر نیز تامین می‌شود و نصف حقوق نیز برای من کافی است که رئیس با اعطای نصف حقوق به وی موافقت می‌کند.

به گفته وی، شهید شیرودی نیز زمانی که می‌بیند یکی از همکارانش عیالوار و خانه اش کوچک است به او پیشنهاد می‌کند تو به خانه من که بزرگتر است بیا زندگی کنید و من که خانواده کوچکتری دارم به خانه تو می‌آیم.

اشرفی با تاکید بر اینکه من در مقامی نیستم که بتوانم از شهدا بگویم گفت: چگونه من می‌توانم عظمت، دینداری، ایمان، تعهد و مسئولیت پذیری و ولایت مداری این مردان راستین را توصیف و بیان کنم.

شایان ذکر است: هفتمین یادواره شهدای دانشجوی دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی کاشان همراه با دومین سالگرد تدفین شهدای گمنام در این دانشگاه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امنیت ساعت ۱۰ تا ۱۲ امروز یکشنبه ۱۲ اسفندماه در سالن اندیشه این دانشکده برگزارشد.

شعر خوانی استاد صابر خراسانی ویژه برنامه معنوی و باشکوه این مراسم بود.

دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی کاشان ۱۳ شهید دارد که اسامی مبارکشان سیدمحمد محمدی نوش آبادی، سید حسین وصالی مشعوف، جلال اکرامی نوش آبادی، نجات الله افروز، سعیدپایان، احمدحسن زاده موروثی، ابوالقاسم عربیان آرانی، علی اصغرکاظمی، عباسعلی شیرخدایی، رضاآبام، محمدعلی پاکزادنسب، عبدالرضاراهدار و مهدی بزچلویی است. 

 
انتهای پیام/م 
 

برگزاری یادواره شهدا تداوم راه انقلاب اسلامی است

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.