رئیس اداره نظارت بر عملکرد و بازرسی محیط زیست کرمانشاه گفت:حفاظت از محیط زیست یک اصل همگانی و وظیفه‌ای ملی است هدف اصلی سازمان حفاظت محیط زیست تحقق این اصل مهم است.

صرفه جویی باید از دستگاه‌های اجرایی آغاز شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،احد جلیلیان رئیس اداره نظارت بر عملکرد و بازرسی، محیط زیست استان کرمانشاه گفت:حفاظت از محیط زیست یک اصل همگانی و وظیفه‌ای ملی است که در اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی مندرج گردیده و هدف اصلی سازمان حفاظت محیط زیست تحقق این اصل مهم است

وی  بیان کرد: توسعه پایدار مشروط و منوط به حفاظت از محیط زیست است و هیچ پیشرفت و توسعه‌ای بدون دوام محیط زیست پابرجا نیست.

وی افزود: براساس ماده ۱۹۰ قانون برنامه پنجم توسعه مقرر شده است با صرفه جویی در هزینه‌های مختلف از جمله صرفه جویی برق و آب، توسعه فضای سبز و بهبود وضعیت زیست محیطی کشور توسط کلیه دستگاه‌ها، و ذیل کمیته‌های تخصصی که در دستگاه‌های مختلف و با مشارکت کارشناسان این سازمان پیگیری شده و این سازمان با ارائه آموزش‌های لازم به تحقق برنامه‌های مورد نظر اهتمام ورزیده است.

 نادری، رئیس اداره برنامه ریزی و منابع محیط زیست استان با تاکید بر نقش نظارتی این اداره کل گفت: دستورالعمل و چک لیست‌های استقرار مدیریت سبز و آموزش‌های مرتبط برای کلیه دستگاه‌ها تنظیم و اجرا گردیده است.

وی با اشاره به اینکه صرفه جویی باید از دستگاه‌های اجرایی آغاز شود و بعد به جامعه تعمیم یابد، اظهار کرد: دستگاه‌های موفق در کاهش هزینه‌های آب و برق و توسعه مبتنی بر استاندارد‌های محیط زیست به عنوان دستگاه برتر در شورای برنامه ریزی استان معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/ز


 

صرفه جویی باید از دستگاه‌های اجرایی آغاز شود و بعد به جامعه تعمیم یابد

برچسب ها: محیط زیست ، طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.