نمایشگاه صنایع دستی با ۱۲ غرفه از استان‌های مختلف افتتاح شد.

نمایشگاه صنایع دستی در سازمان برنامه و بودجه افتتاح شد/ ردیف بودجه مستقلی برای بیمه هنرمندان در نظر گرفته شدبه گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایشگاه صنایع دستی با ۱۲ غرفه از استان‌های تهران، زنجان، قزوین، اصفهان، سمنان و البرز در سازمان برنامه و بودجه افتتاح شد.

جعفری نژاد رئیس امور فرهنگی، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه در حاشیه افتتاح نمایشگاه صنایع دستی، به خبرنگار ما  گفت: صنایع دستی از رشته‌های مهمی است که پس از ادغام با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری توجه ویژه‌ای به آن شده است؛ به خصوص در دولت تدبیر و امید توجه خاصی به این رشته شده است.

وی افزود: بحث حمایت از هنرمندان و فعالان صنایع دستی تا اندازه‌ای پیگیری شده است که ردیف بودجه مستقلی برای بیمه هنرمندان در نظر گرفته شد و تا به حال۳ میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص هم پیدا کرده است.

رئیس امور فرهنگی، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: بجز این امر، بحث حمایت از کارگاه ها و ساماندهی صدور مجوز‌ها توسط سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی را داریم. امسال نزدیک به ۶۰ هزار شغل در حوزه صنایع دستی پیش بینی شده و ما درصدد هستیم که با کمک‌هایی که از محل تبصره ۱۸ پرداخت می‌شود، به بحث اشتغال در حوزه صنایع دستی کمک کنیم. تفاهمنامه‌ای نیز میان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نوبخت امضا شده است که بخشی از آن در حوزه صنایع دستی است.

جعفری نژاد ادامه داد: اقدام دیگری نیز در لایحه بودجه سال آینده پیش بینی کردیم و آن بحث حمایت ویژه از شهر‌های جهانی صنایع دستی است. اعتباراتی را برای ساماندهی صنایع دستی در آن حوزه‌ها در نظر گرفتیم.

وی در خصوص بیمه هنرمندان صنایع دستی توضیح داد و گفت: به هر حال آنچه تا به امروز انجام شده، شروع یک فرآیند است و باید گام به گام حرکت کرد. موانعی در حوزه تامین اجتماعی و اعتبار وجود دارد؛ بنابراین همه مشکل، مشکل اعتباری نیست و ممکن است که اعتبار موجود باشد، اما ناهماهنگی‌هایی میان بخش‌های دخیل در حوزه صنایع دستی وجود داشته باشد. ان شاء الله اگر کارها درست پیش برود، موانع اعتباری نیز قابل حل هستند.

گفتنی است نمایشگاه صنایع دستی از ۱۱ تا ۱۵ اسفند ماه سال جاری در سازمان برنامه و بودجه فعال خواهد بود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: صنایع دستی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار