تقوی گفت: در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده ایران در قطب بین المللی حرفی برای گفتن در زمینه محصولات کشاورزی خواهد داشت.

ایران در ۱۰ سال آینده در بازار بین الملل حرفی برای گفتن خواهد داشتبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا تقوی نماینده، ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در نمایشگاه دستاورد‌های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در حوزه کشاورزی با اشاره به اینکه رسالت ما حمایت از بخش کشاورزی است، اظهار کرد: بر این اساس به دولت توصیه می‌کنیم که محور توسعه خود را در برنامه ششم توسعه بر مبنای توسعه و پیشرفت کشاورزی قرار دهد.

وی افزود: اگر اقتصاد کشور متکی به کشاورزی و تولیدات کشاورزی باشد، آسیب پذیری بسیار کم است چرا که اکثر امکانات در کشور وجود دارد در حالیکه اقتصاد نفتی آسیب پذیری بسیار فراوانی را به همراه دارد.

تقوی ادامه داد: در حالیکه در شرایط کنونی تحریم که میزان فروش نفت کاهش یافته و همواره دشمنان و بدخواهان تلاش می‌کنند تا با فروش نفت به کشور آسیب برسانند، اما در کشاورزی اگر دور کشور را دیوار بکشند و ارتباط ما را با جهان قطع کنند، با توجه به منابع موجود در بخش‌های مختلف کشاورزی می‌توان روی پای خود ایستاد.


بیشتر بخوانید: قیمت سیب و پرتقال تنظیم بازار ۱۲ درصد کمتر از نرخ بازار است / نیازی به واردات میوه نداریم


به گفته نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، ما وظیفه داریم که از کشاورزی کشور حمایت کنیم و با تمام وجود به میدان بیاییم.

وی علمی‌ترین وزارت خانه در کشور را وزارت جهاد کشاورزی بر شمرد و گفت: کمتر وزارت خانه‌ای در کشور است که انقدر به مردم نزدیک باشد. حال در نظر بگیرد که اگر ۲۴ ساعت فعالیت در این وزارت خانه تعطیل شود چه اتفاقی در سفره مردم اعم از غله، لبنیات، مواد پروتئینی، دارو‌های گیاهی و شیرینی جات و... می‌افتد؟

تقوی در ادامه افزود: با وجود رشد چشمگیر تولید و زحماتی که دست اندرکاران این وزارت خانه می‌کشند، اما ایرادی به آن وارد است که اخبار به درستی منعکس نمی‌شود تا مردم در جریان کار‌ها قرار بگیرند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در تولید شکر، گندم، اصلاح نژاد دام و ... کار‌های بزرگی صورت گرفته است، بیان کرد: با وجود آنکه ۸ میلیون تن غله مورد نیاز کشور است، در سال زراعی ۹۷-۹۶ حدود ۱۳ میلیون گندم تحویل سیلو‌ها شد.بنابراین با این اقدامات گام‌های بزرگی در ارتباط با محصولات کشاورزی بعد از انقلاب برداشته شده است.

وی ادامه داد: اگر با روند کنونی سال‌های قبل جلو برویم، بی شک در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده ایران در قطب بین المللی حرفی برای گفتن در زمینه محصولات کشاورزی خواهد داشت.

تقوی در پایان گفت: نگاهی به گذشته، برنامه ریزی برای آینده، ارزش قائل شدن برای تولید، الگوسازی و فرهنگ سازی  از دستاورد‌های مهم این نمایشگاه هستند.

انتهای پیام/

بعد از انقلاب گام های بزرگی در ارتباط با محصولات کشاورزی برداشته شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار