دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: تشکیل صف برای دریافت کالا‌های اساسی بیانگر مدیریت غلط مسئولان در توزیع کالاهاست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،قاسمی دادستان قزوین در نشست کمیته نظارت بر فرایند عرضه مایحتاج عمومی و کالا‌های اساسی با اشاره تشکیل صف برای دریافت کالا‌های اساسی گفت: وضعیت ایجاد شده نشان می‌دهد در توزیع کالا‌های اساسی موفق عمل نکرده‌ایم و باید این خلاء را با توزیع مناسب و آسان اقلام و ارزاق عمومی جبران کنیم.

قاسمی با بیان اینکه کرامت و حقوق شهروندی ایستادن در صف نیست، اضافه کرد: نتایج تا به امروز صد در صد مفید نبوده است و گله مندی در توزیع، نظارت و برخورد با متخلفین وجود دارد.

قاسمی گفت: توقع نابه جایی است که توقع داشته باشیم مرغدار‌ها نهاده را ازاد خریداری کنند و دولتی ارائه دهند.

وی با بیان اینکه ۳۱ استان قیمت مصوت وزارت خانه برای مرغ یعنی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان را رعایت نمی‌کنند، گفت:: اصرار بر رعایت آن در استان توجیه منطقی ندارد و باید تجدید نظر شود.

دادستان قزوین گفت: اگر نتوان مرغ و گوشت را به قیمت تهیه کرد قیمت‌ها سرسام آور می‌شود.

وی افزود: نباید بگذاریم استان‌های دیگر گوشت را از استان خارج کنند در حالی که ما خود نیاز داریم.

دادستان قزوین گفت: قرار نیست تولید ما را به سایر استان‌ها ببرند و شهروندان ما دچار مشکل شوند و اگر وزیر جهاد قیمت تعیین می‌کند باید زنجیره تولید را هم تأمین کند و نهاده به قیمت مناسب به تولید کننده داده شود.

قاسمی گفت: برای توزیع نهاده‌های کشاورزی هم با مشکلاتی مواجهیم که لازم است از سوی جهاد کشاورزی روش مناسبی برای این کار اتخاذ شود تا تولیدکنندگان دچار مشکلات بیشتری نشوند.

وی افزود: در استان حدود ۴۰۰ واحد مرغداری داریم که باید نیاز آن‌ها در بخش نهاد‌ها تأمین شود.

دادستان با بیان اینکه دو نرخی بودن موجب تورم می‌شود، اضافه کرد: به نظر می‌رسد سیستم توزیع مشکل دارد و تعزیرات هم باید احکامش بازدارنده باشد.

دادستان قزوین بیان کرد: خروج ذخایر استراتژیک از استان قزوین ممنوع است و شرکت پشتیبانی امور دام استان باید لیست توزیع نهاده‌های مرغداران را تهیه کند و برای تصمیم گیری در اختیار دادستانی قرار دهد.

وی گفت: کسانی که نهاده‌های دامی را دریافت کرده اند باید مشخص شود که کجا مورد استفاده قرار داده اند و در صورت تخلف باید با آن‌ها برخورد شود.

 

انتهای پیام/ک

نشست کمیته نظارت بر فرایند عرضه مایحتاج عمومی و کالا‌های اساسی در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار