وزیر امور خارجه روسیه در سفر خود به چهار کشور حاشیه خلیج‌فارس گفت: تسهیل قوانین صدور روادید برای این کشور‌ها از اولویت‌های مسکو است.

لاوروف: روسیه بر تسهیل قوانین مربوط به صدور روادید برای کشور‌های حاشیه خلیج فارس تمرکز کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، که از امروز سفر خود را به چهار کشور حاشیه خلیج فارس – عربستان، امارات، کویت و قطر – آغاز کرده است، گفت: تسهیل مقررات مربوط به صدور ویزا و ارتباط با کشور‌های حاشیه خیلج‌فارس از اولویت‌های مسکو به شمار می‌رود.

لاوروف در مصاحبه با یک خبرگزاری کویتی اظهار داشت: «مسائل مربوط به تسهیل ارتباطات میان روسیه و شورای همکاری خلیج‌فارس و همچنین تسهیل روند صدور ویزا در کانون توجه ما قرار دارد. فرض ما بر آن است که این مسئله به تقویت بیشتر مبادلات تجاری و گسترش گردشگری، فرهنگ و ارتباطات انسانی کمک خواهد کرد».

وزیر امور خارجه روسیه همکاری‌های علمی و اقتصادی بین دولتی را تحسین و تاکید کرد این روابط ابزار‌های کارآمدی در زمینه همکاری‌ها برای گسترش روابط تجاری هستند. او همچنین اظهار داشت ماموریت‌های تجاری و ارتباط مستقیم میان کارآفرینان اهمیت بسزایی دارد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، از امروز (سوم مارس) سفر خود را به چهار کشور حاشیه خلیج فارس آغاز کرده است. این سفر از سوم تا هفتم مارس برنامه‌ریزی شده که در آن لاوروف به عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت و قطر رفته و با مقامات این کشور‌ها درباره اوضاع ادلب، تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه و بازگشت این کشور به اتحادیه عرب گفتگو خواهد کرد.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد لاوروف در این سفر، اوضاع ادلب و تلاش‌ها در چارچوب فرآیند آستانه برای نابودی گروه‌های تروریستی را به اطلاع شرکای عرب مسکو خواهد رساند. بر اساس اعلام این وزارتخانه، او در این سفر همچنین برای بهبود روابط نظام سوریه با پایتخت‌های عربی تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار