گرامی داشت ۱۲ اسفندماه مطابق با سوم مارس روز جهانی حیات وحش در اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان وبلوچستان گرامی داشته شد.

روز جهانی حیات وحش در اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان وبلوچستان گرامی داشته شدمدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: روز جهانی حیات وحش" در سوم مارس، رویداد جهانی سالانه‌ای است که موضوع امسال آن با عنوان "زندگی زیر آب برای مردم و سیاره " انتخاب شده و بر حفاظت از منابع زیستی اقیانوس‌ها و دریا‌ها تمرکز دارد. هدف از تعیین این روز، ایجاد فرصتی برای بزرگداشت و ارتقاء آگاهی‌های عمومی در خصوص گونه‌های گیاهی و جانوری جهان می‌باشد.

پورمردان افزود: برگزاری برنامه‌های متنوع زیست محیطی در روز جهانی حیات وحش فرصتی است تا هم استانی‌های عزیزمان با تنوع زیستی گونه‌های گیاهی و جانوری استان و با مشکلات و معضلات پیش رو برای حفاظت از این گونه‌های ارزشمند در زیستگاه‌های طبیعیشان آشنا شوند.

وی درادامه افزود:برنامه‌های ما شامل:برگزاری نشست‌های خبری با رسانه‌ها در خصوص معرفی و اهمیت حیات وحش، زیستگاه‌ها و تهدیدات آن‌ها در شهرستان‌های استان به مناسبت این روز ، بازدید رایگان از موزه‌های تاریخ طبیعی و حیات وحش استان ،
 برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی برای آشنایی دانش آموزان با حیات وحش شاخص استان با محوریت و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی و تیمار و رهاسازی گونه‌های آسیب دیده حیات وحش است.

انتهای پیام/گ

روز جهانی حیات وحش در اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان وبلوچستان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار