مدیر کل دامپزشکی استان فارس گفت: هشتمین نشست منطقه‌ای نقشه راه اورآسیا غربی با حضور روسای ۱۵ کشور در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یعقوب مهندس مدیر کل دامپزشکی استان فارس گفت: هشتمین نشست منطقه‌ای نقشه راه اورآسیا غربی با تلاش سازمان بهداشت دام جهان OIE و سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد FAO با هدف کنترل بیماری دامی تب برفکی، ۱۳ اسفند تا ۱۵ اسفندماه امسال با حضور روسای دامپزشکی ۱۵ کشور همسایه ایران و نمایندگانی از اروپا با هدف کنترل بیماری دامی تب برفکی در شیراز برپا می‌شود.

وی بیان کرد: بیماری تب برفکی مخصوص نشخوارکنندگان است که خسارات سنگینی به حوزه دام وارد می‌کند و این نشست با هدف ارائه راهکار‌های موثر در کنترل این بیماری برگزار می‌شود.

مهندس با بیان اینکه حدود ده سال پیش و در سال ۸۷ نیز شیراز میزبان این نشست بوده، افزود: روسای دامپزشکی کشور‌های همسایه از جمله ترکیه، عراق، پاکستان، افغانستان، قزاقستان، ارمنستان، تاجیکستان، آذربایجان، گرجستان در این نشست حضور دارند.

مدیر کل دامپزشکی استان فارس تصریح کرد: نماینده کمیسیون مرتبط با کنترل تب برفکی در اتحادیه اروپا نیز در این نشست حضور دارد که همه این نمایندگان و مدیران دامپزشکی ۱۵ کشور همسایه طی دو روز برگزاری این نشست به بحث و تبادل نظر درخصوص بیماری تب برفکی می‌پردازند.

وی ادامه داد: دروازه ورود بیماری تب برفکی به اروپا می‌تواند از خاورمیانه باشد و چنانچه این بیماری در کشور‌های آسیایی و خاورمیانه کنترل شود کشور‌های اروپایی نیز از مزایای آن بهره مند می‌شوند و به این دلیل برگزاری این نشست در ایران و شیراز برای کشور‌های اروپایی اهمیت ویژه‌ای دارد.

مهندس افزود: برنامه ریزی انجام شده برای پیشگیری از بیماری تب برفکی در کشور و استان فارس از سال ۸۰ تاکنون هر ساله به اجرا شده و جمعیت دام سنگین سه بار در سال واکسینه می‌شوند.

مدیر کل دامپزشکی استان فارس اضافه کرد: هزینه خرید واکسن برای جلوگیری از تب برفکی در امسال بر عهده دامدار و هزینه دستمزد دامپزشک از محل اعتبارات دولتی تامین می‌شود، اما به دلیل اینکه امسال هزینه تامین واکسن بر عهده دامدار بوده کمتر از این طرح استقبال شده است.

انتهای پیام/ت

برگزاری هشتمین نشست منطقه‌ای نقشه راه اورآسیا غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار