رییس مركز بزرگ اسلامی شمال كشور گفت: مرحله نهایی ششمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم، طلاب و روحانیون اهل سنت کشور به میزبانی گلستان از امروز آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حجت الاسلام علی خیرخواه رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: این مسابقات از امروز تا ۱۵ اسفند ماه در گرگان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره مسابقات حدود ۱۷۰ نفر از استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، فارس، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان و گلستان حضور دارند.

خیرخواه گفت: شرکت کنندگان در رشته‌های حفظ قرآن (۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء)، رشته ترجمه و مفاهیم تخصصی قرآن کریم، قرائت (تحقیق و ترتیل) و آزمون ترجمه و مفاهیم عمومی قرآن کریم به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: برای نخستین بار در این دوره مسابقات ۱۸ نفر از برترین‌های پنج دوره گذشته این مسابقات به صورت مجزا در رشته‌های حفظ کل و قرائت (تحقیق و ترتیل) با یکدیگر رقابت می‌کنند.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، هدف از برگزاری مسابقات را آشنایی بیشتر با فرهنگ قرآنی و ترویج این فرهنگ در جامعه عنوان کرد.

خیرخواه یادآور شد: در حاشیه برگزاری این مسابقات، رونمایی از مجموعه تلاوت کل قرآن کریم با قرائت و ترتیل روحانیون و طلاب اهل سنت را خواهیم داشت.
 
منبع: ایسنا

انتهای پیام/م
 

مرحله نهایی ششمین دوره مسابقات قرآن کریم روحانیون اهل سنت کشور، آغاز شد

برچسب ها: قرآن ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.