معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در حال حاضر پوشش ویزیت سرپایی بیماران حوادث جاده‌ای توسط بیمه‌ها مناسب نیست.

مهدی رضایی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای و راه‌های کاهش آن اظهار کرد: در تصادفات جاده‌ای سه عامل انسان، جاده و خودرو دخیل است، و در این بین یکی از اقدامات مهم برای کاهش تلفات ناشی از تصادفات انجام فعالیت‌های پیشگیرانه خواهد بود.

وی ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه اغلب به بخش سلامت روان مربوط می‌شود و باید فرهنگسازی‌های لازم برای کاهش این مصدومیت‌ها انجام شود و بخش بعدی مربوط به اقدامات بعد از حادثه می‌شود که مصدومان در اسرع وقت خدمات لازم را دریافت کنند.

رضایی تشریح کرد: به طور کلی اقدامات پیشگیرانه را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد؛ بخش اول از خدمات مربوط به پیش از وقوع حادثه می‌شود و معمولا شامل بهبود کیفیت جاده‌ها، تنظیم قوانین، بهبود کیفیت خودرو‌ها و اقدام به فعالیت در بخش سلامت روان می‌شود.
 
محبی/ پوشش نا مناسب بیمه‌ها برای مصدومان سرپایی ناشی از حوادث
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: بخش دوم مربوط به فرایند اورژانس و امداد رسانی می‌شود و بخش سوم مربوط به بعد از دریافت خدمات درمانی و ترخیص از بیمارستان است، چرا که در بسیاری از این حوادث فرد آسیب دیده دچار مشکلات فیزیکی و محدودیت‌های حرکتی می‌شود.

وی بیان کرد: بنا بر مطالعات انجام شده ۲، سوم از آسیب دیده‌های تصادفات جاده‌ای در سنین زیر ۵۰ سال قرار دارند پس نیاز است تا با انجام فرایند بازتوانی و بهبود شرایط فیزیکی آن‌ها را به زندگی عادی باز گردانیم؛ این افراد در سن مولد خود قرار دارند و باید به نیرو‌های فعالی برای کشور تبدیل شوند.

رضایی با تاکید بر اهمیت توجه بر فرایند صدور گواهی نامه و انجام تست‌های لازم گفت: خدمات زیادی تا به امروز برای کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای ارائه شده است، برای مثال بخش اورژانس پیش بیمارستانی در سریع‌ترین حالت ممکن، بدون قید و شرط و بدون دریافت هزینه بیماران را پذیرش می‌کند.
محبی/ پوشش نا مناسب بیمه‌ها برای مصدومان سرپایی ناشی از حوادث

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: موضوع اصلی در حال حاضر فرایند بازتوانی و بعد از ترخیص بیماران است چراکه خدمات سرپایی و اقدامات بعد از ترخیص مثل فیزیوتراپی تحت پوشش بیمه‌ها قرار ندارد و فرد باید این هزینه‌ها را شخصا پرداخت کند.

وی افزود: در حال حاضر شرایط کسانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند هم به همین صورت است و خدمات سرپایی بعد از عمل آن‌ها تحت پوشش بیمه‌ها قرار ندارد مگر خود فرد تحت پوشش بیمه باشد.

انتهای پیام/

راه‌های کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار